مشخصات نهایی «بی وای دی سانگ پرو DM» منتشر شد

بی وای دی سانگ
کمپانی بی وای دی چین، به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان، به تازگی مشخصات نهایی سانگ پرو DM یا همان هیبرید را اعلام کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این کمپانی چینی به تازگی ظاهر جدیدی را برای سانگ معرفی کرده و با ترکیب پلتفرم این خودروی کراس اوور با اصول طراحی جدیدش، توانسته تا خودرویی زیباتر و جذابتر از نمونه قبلی را به بازار معرفی کند. در حال حاضر سانگ جدید که در برخی بازارها با نام سانگ پرو شناخته می شود، با نمونه های بنزینی، الکتریکی و هیبریدی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. حال پس از عرضه به نسبت موفق نمونه بنزینی و تمام الکتریکی، کمپانی بی وای دی، نسخه هیبرید (DM) سانگ را به بازار جهانی معرفی کرده است.
بی وای دی سانگ DM در اصل یک خودروی پلاگین هیبرید (PHEV) است. اما بر خلاف بسیاری از خودروهای PHEV، موتور بنزینی آن تنها به عنوان ژنراتور در خودرو نصب نشده و با جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه به صورت مستقیم با چرخ های خودرو در ارتباط است. این سبک مهندسی در محصولات پلاگین هیبرید بی وای دی باعث شده تا بر خلاف بسیاری از خودروهای PHEV، برایند توان پیشرانه بنزینی و الکتریکی با عملیات جمع ساده به دست آید.
پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو بی وای دی سانگ پرو DM، می تواند ۱۵۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید کند. این توان از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو می رسد و از سویی باتری های پیشرانه الکتریکی را شارژ می نماید.
موتور الکتریکی هم می تواند ۱۶۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر تولید کند و توان خود را از شارژ باتری ها می گیرد و قدرت را به چرخ های عقب می رساند. در زمانی هم که خودرو شتاب منفی را تجربه کند و یا نیازی به اعمال نیرو برای حرکت نباشد، موتور الکتریکی تبدیل به ژنراتور می شود و باتری ها را شارژ می کند.
پس به این ترتیب بی وای دی سانگ پرو هیبرید می تواند در زمان بهره وری بالا مانند زمان شتاب گیری، ۳۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۵۲۵ نیوتن متر به چهار چرخ خودرو برساند. لذا می توان این طور توصیف کرد که در بهترین حالت، حدود ۵۳ درصد توان کل بی وای دی سانگ DM در محور عقب استفاده می شود و ۴۷ در مابقی به چرخ های جلو می رسد. این نسخه تانگ پرو هیبرید می تواند در ۶٫۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و از سویی با شارژ کامل باتری ها، مصرف بنزین ۱٫۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر (در بازه استفاده از باتری ها که شارژش توسط کابل به دست آمده است) را ثبت نماید و بیش از ۸۰۰ کیلومتر مسافت را با یک باک بپیماید. همچنین این خودرو می تواند با شارژ کامل باتری ها ۸۱ کیلومتر مسافت را بپیماید.
در کنار این نسخه از سانگ پرو، کمپانی بی وای دی نمونه ای خاص و گرانتر از سانگ پرو DM را معرفی کرده که یک موتور برقی بیشتر از نمونه قبلی دارد و می تواند ۴۷۳ اسب بخار را با گشتاور ۷۷۵ نیوتن متر تولید نماید. این نسخه قابلیت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۷ ثانیه دارد.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Autohome

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.