مرسدس بنز در مقابل ب ام و؛ رقابت درگ میان A35 AMG و M135i

بنز در مقابل ب ام و
در بازار خودروهای هاچ بک لوکس قدرتمند، «مرسدس بنز A35» و «ب ام و M135i» از برترین خودروها هستند. با بهره گیری از پیشرانه های توربو و سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، دو مدل ذکرشده نماینده های قدرتمند و اقتصادی مرسدس بنز و ب ام و هستند.
حال باید دید در رقابت درگ کدام یک سریع تر است. پیش از این که به مسابقه درگ بپردازیم، بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این دو خودرو بیاندازیم. مرسدس بنز A35 اقتصادی ترین خودرو در برند AMG مرسدس محسوب می شود.
بنز در مقابل ب ام و
به لطف پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ، A35 AMG مرسدس بنز ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۳۹۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این تفاسیر، A35 AMG درست یک پله پایین تر از A45 با ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیش تر قرار می گیرد. انتقال قدرت در A35 AMG توسط جعبه دنده ۷ دنده دوکلاچه به سیستم ۴Matic+ انجام می گیرد. با استفاده از سیستم توزیع گشتاور ۵۰/۵۰ به چرخ ها، مرسدس بنز A35 AMG در مدت زمان ۴٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد.
بنز در مقابل ب ام و
در ب ام و M135i، سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب با سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها تعویض شده است. پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ M135i دارای ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتن متر گشتاور است. با این مشخصات فنی، هاچ بکِ تند و تیز ب ام و رقیبی سرسخت برای تمامی خودروهای موجود در کلاس خود به شمار می رود. انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک به تمامی چرخ ها صورت می گیرد.
بنز در مقابل ب ام و
درنتیجه، ب ام و M135i در مدت زمان ۴٫۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. با درنظر گرفتن مشخصات پیشرانه و سیستم انتقال قدرت، رقابت ب ام و M135i و مرسدس بنز A35 AMG بسیار نزدیک به یکدیگر است. در مسابقات درگ، بیش از قدرت و عملکرد خودرو، زمان واکنش راننده بسیار پراهمیت است. حال باید دید کدام یک از نماینده های مقتدر آلمانی پیروز این رقابت خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.