محصولات جدید مرسدس‌ بنز برای بازار ایران کدامند؟

محصولات جدید مرسدس‌ بنز برای بازار ایران کدامند؟
طبق شواهد، شرکت ستاره ایران برنامه دارد دو خودروی CLA و GLA را در نسخه ۲۰۰ به بازار ایران عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

درسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی خودرو مازندران، شرکت ستاره ایران لوکس‌ترین خودروها را در غرفه خود به نمایش گذاشته بود. این شرکت با دو خودروی C200 و E200 به نمایشگاه آمده بود که قیمتی حدود ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون‌تومان داشتند.

اما بر اساس قوانین جدید واردات و محدودیت ورود خودروهای بیش از ۴۰ هزار‌دلار، شرکت ستاره ایران به‌عنوان نماینده رسمی مرسدس‌بنز در کشور نمی‌تواند از این پس، این دو خودرو را در نسخه‌های فول‌آپشن و قوی عرضه کند.
اما حضور این شرکت در نمایشگاه پیامی نهفته و مهم داشت. کارشناسان ستاره ایران در این نمایشگاه، کاتالوگ دو محصول جدید مرسدس‌بنز برای بازار ایران را به بازدیدکنندگان می‌دادند و معرفی خوب و کاملی از این دو خودرو داشتند.

محصولات جدید مرسدس‌ بنز برای بازار ایران کدامند؟

طبق شواهد، شرکت ستاره ایران برنامه دارد دو خودروی CLA و GLA را در نسخه ۲۰۰ به بازار ایران عرضه کند. طبق شنیده‌ها قرار است این دو خودرو به‌صورت وارداتی از تابستان سال جاری به کشور بیایند و از این پس ستاره ایران CLA200 و GLA200 را در کشور به‌فروش می‌رساند.

همچنین احتمال دارد با آغاز به‌کار مجدد خط تولید مرسدس‌بنز در ایران‌خودرو، این دو محصول به‌صورت مونتاژ به مشتریان عرضه شوند. البته این اتفاق در آینده نزدیک رخ نمی‌دهد، بلکه احتمال دارد در بهترین حالت، اواخر سال آینده خط تولید مرسدس‌بنز در ایران دوباره شروع به فعالیت کند.

CLA200 و GLA200 هر دو خودروهایی هستند که موتور ۶/۱لیتری توربو، ۱۵۶ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را برای آنان تولید می‌کند. این خودروها قرار است در سطح فول‌آپشن به بازار ایران بیایند.

طبق اعلام شرکت ستاره ایران، امکاناتی نظیر سامانه اتوپارک، رینگ ۱۸‌اینچی، نورپردازی داخلی و… در این خودرو‌ها وجود دارند. این خودروها قرار است با گیربکس ۷ دنده اتوماتیک به بازار عرضه شوند و تک‌دیفرانسیل هستند.

مرسدس‌بنز اعلام می‌کند CLA200 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷/۹ ثانیه و GLA200 در ۸/۱ ثانیه ثبت می‌کند.

با توجه به قیمت جهانی و همچنین تعرفه‌ها و قوانین جدید حاکم بر بازار خودروهای وارداتی، احتمال داده می‌شود CLA و GLA با قیمتی در محدود ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون‌تومان در کشور عرضه شوند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.