لکسوس GX مخصوص آفرود معرفی شد + مشخصات فنی

لکسوس GX آفرود

«لکسوس» به تازگی در نمایشگاه مونترال کانادا کانسپتی از شاسی بلند “GX” را معرفی کرده که توانایی های آفرودی برجسته ای دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این خودرو، که کانسپت اورلند (Overland) نام دارد، براساس کانسپت GXOR لکسوس، که تابستان گذشته در آمریکا معرفی شده بود، تولید شده است. لکسوس GX اورلند با توانایی های آفرودی خارق العاده معرفی شده تا بتواند در جاده های صعب العبور بهترین عملکرد را داشته باشد.

مدیران 777 مدیران 777
لکسوس GX آفرود

 لکسوس GX اورلند، که بر مبنای مدل تولیدی ۲۰۲۰ GX 460 Executive Package ساخته شده، از رینگ های آفرود و لاستیک های مخصوص تویو بهره می برد. سیستم تعلیق خودرو نیز به صورت اختصاصی برای مسیرهای آفرودی طراحی شده و از لیفت بالاتری برخوردار است. با برخورداری از این ویژگی ها لکسوس GX سواری قابل قبولی را در مسیرهای آفرودی ارائه می دهد.

لکسوس GX آفرود

در شرایط بحرانی، یک وینچ در سپر جلوی مخصوص نصب شده تا خودرو را از مخمصه نجات دهد. قسمت زیرین لکسوس GX کاملاً با گاردهای مخصوص پوشش داده شده است. روی سقف خودرو یک چادر پارچه ای قرار گرفته که قابلیت قرارگیری تشک در داخل آن وجود دارد. برای تایر زاپاس نیز قاب مخصوصی ساخته شده است.

کابین

لکسوس GX آفرود

در کابین خودرو معنای واقعی راحتی و لوکس بودن حس می شود. برخلاف یک خودرو آفرودر، تمامی ویژگی های یک شاسی بلند لوکس را در کابین لکسوس GX مشاهده می کنیم. پوشش قرمز و مشکی چرم در تمام صندلی ها و رودری ها دیده می شود و تریم آلومینیومی و چوبی ظاهر کابین را تکمیل می کند.

لکسوس GX آفرود

سیستم صوتی Mark&Levinson با ۱۷ بلندگو درون کابین نصب شده است.

مشخصات فنی

لکسوس GX آفرود

لکسوس GX به لطف پیشرانه ۴٫۶ لیتری ۸ سیلندر تنفس طبیعی با ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتن متر گشتاور، به خوبی از پس مسیرهای صعب العبور بر می آید. این پیشرانه قدرتمند با جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت تمام وقت با قابلیت A-TRAC هماهنگ شده است.

لکسوس GX آفرود

از ویژگی های فنی پیشرفته لکسوس GX می توان به سیستم تعلیق دینامیک سینتیکی، نمایشگر دید پانورامیک به همراه دوربین راننده و سرنشین و حالت مالتی ترین با کنترل خزش (Crawl Control) پنج مرحله ای اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست که تجهیزات مورد استفاده در کانسپت لکسوس GX اورلند به صورت عمومی قابل خریداری هست یا خیر. در پایان شایان ذکر است که لکسوس GX و تویوتا پرادو پلتفرم یکسانی دارند.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.