لکسوس به دنبال ساخت خودروی تمام الکتریکی است

لکسوس به دنبال ساخت خودروی تمام الکتریکی است
در حالی که ” تویوتا ” همچنان مدعی است که مشتریان این شرکت نیازی به خرید خودروی تمام الکتریکی ندارند، گویا زیر شاخه لوکس این کمپانی به گونه ای دیگر فکر می کند! به تازگی اسناد تجاری فاش کرده اند که لکسوس به دنبال ساخت خودروی الکتریکی است!

مدیران 777 مدیران 777

لکسوس اعلام کرده قصد دارد در توسعه سگمنت ها پیش روی کند. با این که تویوتا از مدت ها پیش، مخالفت خود را با ساخت الکتریکی ها اعلام کرده بود، اما به نظر می رسد متقاضیان بازار خودروهای لوکس برقی روز به روز افزایش می یابند. به هر حال تویوتا هم باید به زودی تن به طراحی پیشرانه های تمام الکتریکی بدهد. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز نه.
اگر سگمنت های مختلف خودرویی را بشناسید، می دانید که لکسوس علاقه بسیاری به توسعه سگمنت دارد. با این که مدیر عامل لکسوس نیز مانند دیگر مقام های تویوتا مخالفت علنی خود را با ساخت الکتریکی ها اعلام کرده است، اسناد تجاری نشان می دهند خودروساز ژاپنی چندان هم از عرضه محصولی با قلب الکتریکی بدش نمی آید! این اسناد از دفتر مالکیت معنوی برند لکسوس، واحد اروپا، به دست آمده اند. شواهد و مدارک نشان می دهند که اولین الکتریکی احتمالی لکسوس، مدل UX300e خواهد بود. بر اساس سنت نام گذاری محصولات لکسوس که به عنوان نمونه، مدل های هیبریدی را با برچسب h می شناسد، مدل های الکتریکی این شرکت نیز با پسوند e عرضه خواهند شد.
آن طور که AutoGuide می گوید، گاه نام های تجاری فاش شده از اسناد تجاری، می توانند به خودروهای مختلفی تعلق داشته باشند. اما به یقین هنگامی که نامی همچون UX300e فاش می شود، برندی جز لکسوس نمی تواند صاحب امتیاز آن باشد! لکسوس در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه NAIAS دیترویت، از کراس اوور مفهومی LF-1 Limitless رونمایی کرد. لکسوس درباره این محصول گفته بود که با سبد انتخاب متنوعی از نیروی فنی عرضه می شود. نیروی فنی متنوعی که از لکسوس انتظار داریم، بیش تر شامل مدل های هیبرید، پلاگین هیبرید و فول سلولی می شود. اما از کجا معلوم که نسخه فول الکتریکی هم بخشی از برنامه در نظر گرفته شده برای این کراس اوور نباشد؟
همچنان امید داریم در سال جدید میلادی، اطلاعات جدیدی از محصول تمام برقی لکسوس به دست ما برسد. در صورت تحقق این امر، می توان استقبال بالایی از این محصول را در بازارهای آسیایی و اروپایی لکسوس انتظار داشت.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.