لوگان استپ وی، گزینه ای قابل تأمل برای بازار ایران

لوگان استپ وی، گزینه ای قابل تأمل برای بازار ایران
” لوگان ” نه تنها معروف ترین محصول ” داچیا ” است، بلکه مهره حیاتی رنو برای بازگشت به بازار خودروهای اقتصادی شناخته می شود. در حالی که در بسیاری از نقاط جهان همچون کشور خودمان، مردم از ” داستر ” – کراس اوور ارزان این برند – استقبال گسترده ای به عمل آورده اند، در گوشه ای از دنیا مردمانی هستند که رانندگی به سبک داستر را با لوگان تجربه می کنند! نام آن جا روسیه است!

مدیران 777 مدیران 777

تا جایی که ما خبر داریم، ” رنو ” از سال ۲۰۱۴ به دنبال ساخت لوگان استپ وی است، اما تغییر نسل لوگان، زمان ورود این خودرو را به تعویق انداخت، تا این که سرانجام در نمایشگاه خودروی مسکو در سال ۲۰۱۸، رنو و داچیا از نسخه تولید انبوه لوگان استپ وی رونمایی کردند. ما هنوز به یاد داریم که مردم دنیا، تا چه حد از سپرهای پلاستیکی بی رنگ خودروهای اقتصادی داچیا بیزار بودند. اما امروز به نظر می رسد موج حضور کراس اوورها باعث شده است مشتریان برای نصب فلاپ های پلاستیکی مشابه با همان سپرهای نفرت انگیز، حاضر به پرداخت هزینه بیش تر برای خرید نمونه های کراس شوند!
لوگان استپ وی، گزینه ای قابل تأمل برای بازار ایران


لوگان استپ وی در روسیه تولید می شود و لادا وستا کراس، هیوندای سولاریس و اشکودا رپید را می توان مهم ترین رقیب های آن معرفی کرد. رنو همچنین امیدوار است با نصب جعبه دنده اتوماتیک روی این خودرو، طیف جدیدی از مشتریان بومی را به سمت آن جذب کند. پیشرانه های پیشنهادی برای لوگان استپ وی شامل موتور ۱٫۶ لیتری در نسخه های ۸۲، ۱۰۲ و ۱۱۳ اسب بخاری می شوند که نمونه آخر از ۱۶ سوپاپ برخوردار است. ضعیف ترین مدل برای رساندن خود از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت، ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد. ناگفته نماند که نسخه دیزلی از این خودرو نیز با موتور ۱٫۵ لیتری ۹۰ اسب بخاری و جعبه دنده ۵ دنده دستی در بازار روسیه فروخته می شود.
لوگان استپ وی، گزینه ای قابل تأمل برای بازار ایران

لوگان استپ وی به دلیل تفاوت نسخه های مختلف جعبه دنده JF015E، در مدل های اتوماتیک ۱۷۲ میلی متر از سطح زمین فاصله دارد، حال آن که در نمونه های دستی همین فاصله به ۱۹۵ میلی متر افزایش می یابد. بنابراین به نظر می آید لوگان نیز در نسخه استپ وی همچون بیش تر خودروهای امروزی، دچار سندروم کراس اوور سازی شده است. درون کابین همچون ساندرو، نوشته استپ وی بر صندلی ها دیده می شود و سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی جدیدی روی خودرو نصب شده است. بنا به شنیده ها، لوگان استپ وی نسبت به لوگان های فروخته شده در اروپا از سیستم یخ زدا و گرمایشی قوی تری برخوردار است.
لوگان استپ وی، گزینه ای قابل تأمل برای بازار ایران

اگرچه تاکنون پای هیچ سدان کراسی به ایران باز نشده است، اما با توجه به محبوبیت ساندرو استپ وی در بازار کشور، لوگان استپ وی هم می توانست در صورت ورود با نام سیمبل استپ وی، با استقبال نسبی از سوی بازار مواجه شود. به خصوص این که مدل های استاندارد سیمبل هم گزینه چندان جذابی برای خریداران ایرانی محسوب نمی شدند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.