لامبورگینی SC18 تک نسخه ای جهنمی از اونتادور

لامبورگینی SC18 تک نسخه ای جهنمی از اونتادور
کمپانی ” لامبورگینی ” با این خودروی افراطی تازه وارد، قدم جدیدی در عرصه خودروهای تک نسخه ای سفارشی سازی شده برداشته است. این مدل SC18 نام دارد که از بسیاری جنبه ها منحصر به فرد محسوب می شود.
در واقع این خودرو مدلی زاییده ذهن دیوانه طراحان لامبورگینی نیست. این بار دیوانگی ذهن یک خریدار در تعامل با طراحان این خودروساز ایتالیایی قرار گرفته است. البته، این موجود شیطانی تنها ساخته خود لامبورگینی نیست، بلکه ساخته بخش موتور اسپرت کمپانی لامبورگینی یعنی Lamborghini Squadra Corse است. به هر جهت، هدف اصلی از ساخت این خودرو سلطه بر پیست مسابقه است گرچه بر اساس گفته های کمپانی، این خودرو قادر به عبور و مرور در خیابان نیز هست.
لامبورگینی SC18 تک نسخه ای جهنمی از اونتادور


پس ما در این جا با ابرخودرویی مواجه هستیم که بر پایه اونتادور ساخته شده و توسط طراحان لامبورگینی و شخص خریدار طراحی شده است، با جاسازی قطعه های آیرودینامیکی بیش تر توسط مهندسانی که حال و هوای مسابقه را نفس می کشند و زندگی می کنند. به عبارت دیگر، وقتی شیرازه لامبورگینی با خلاقیت یک خریدار ناشناخته که اونتادور برایش کافی نیست، مخلوط می شود، نتیجه SC18 خواهد شد. البته گویا برای نام این خودرو زمان زیادی صرف نشده است! اما یک نگاه به آن بیاندازید. این اعجوبه می تواند ” آب پنیر” نام داشته باشد و همچنان به طرز دیوانه واری عالی باشد.
لامبورگینی SC18 تک نسخه ای جهنمی از اونتادور

پکیج Aero در این خودرو فقط برای نمایش و جلب توجه نیست، بلکه به لطف حضور Lamborghini Squadra Corse در هر تکه از آن کارایی خاصی نهفته است. برای مثال کاپوت خودرو دارای هواکش هایی است که از لامبورگینی هوراکان GT3 EVO اقتباس شده است. تأثیرهای بیش تری از لامبورگینی هوراکان در کناره ها و عقب خودرو با حضور گل گیرها، بال و گودی های برگرفته از Super Trofeo EVO به خوبی مشهود است.
بال بزرگ عقب از جنس فیبر کربن ساخته شده است و می تواند به صورت دستی در سه حالت مختلف قرار بگیرد، برای نیروی رو به پایین بیش تر یا برای عبور نرم تر جریان هوا که در رسیدن به سرعت نهایی کارایی دارد.
موتور نام آشنای ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی در وسط این خودرو نصب شده است و تنظیم شده تا برای SC18 قدرتی معادل با ۷۷۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۵۳۱ پوند بر فیت تولید کند و با جعبه دنده ای ۷ دنده و اتوماتیک هماهنگ شده است. اطلاعتی از سرعت و شتاب این خودرو در دسترس نیست اما با در نظر گرفتن بدنه ای از جنس فیبر کربن و بخش های بسیار سبکی که در ساخت این خودرو به کار رفته است، به احتمال زیاد به طرز دیوانه واری سریع است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با علم به این که این خودرو تک نسخه ای است و برای یک مشتری ساخته شده، توانایی های این خودرو را هرگز نخواهیم دید، شاید حتا دیگر آن را نبینیم. پس با دقت به تصاویر آن نگاه می‌کنیم تا حس اهریمنی این ابرخودرو را برای همیشه در خاطر داشته باشیم.

سیاوش مرادی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.