لامبورگینی اونتادور SVJ با قدرت بیشتر و ایرودینامیک بهتر معرفی شد

لامبورگینی اونتادور SVJ با قدرت بیشتر و ایرودینامیک بهتر معرفی شد
پس از چند ماه انتشار تیزرهای تبلیغاتی و شکار تصاویر جاسوسی، بالاخره لامبورگینی اونتادور SVJ در پبل بیچ رونمایی شد. این نسخه که چندی پیش با رکوردشکنی در پیست نوربرگ رینگ خبر ساز شده بود، در واقع نسخه ای ارتقا یافته از اونتادور SV محسوب شده و از ایرودینامیک بهتر و قدرت بیشتری برخوردار است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش دیجیاتو،با بهینه سازی های انجام شده، موتور ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی اونتادور SVJ اکنون می تواند ۷۷۰ اسب بهار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. به لطف این نیروگاه توانمند، SVJ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۲.۸ ثانیه و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت فقط و فقط به ۸.۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

در صورت فشردن پدال گاز تا انتها در یک مسیر مستقیم، دست پرورده جدید لامبورگینی می تواند نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. SVJ به ترمزهایی فوق العاده قوی مجهز شده، طوری که اگر راننده با سرعت اولیه ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اقدام به ترمزگیری کند، این خودروی ۱۵۲۵ کیلوگرمی پس از طی مسافت ۳۰ متری به طور کامل متوقف خواهد شد.
لامبورگینی اونتادور SVJ با قدرت بیشتر و ایرودینامیک بهتر معرفی شد


مهندسین لامبورگینی توانسته اند با بهره گیری از نسل دوم سیستم ایرودینامیک اختصاصی این شرکت – موسوم به ALA 2.0 – نیروی رو به پایین یا همان downforce را به میزان قابل توجه ۴۰ درصد بهبود بخشیده و مقاومت در برابر جریان هوا را ۱ درصد کاهش دهند. این سیستم دارای مجموعه ای از فلاپ ها در بخش های مختلف بدنه است که در زمانی کمتر از ۵۰۰ میلی ثانیه فعال می شوند.

برای مثال با فعال شدن فلاپ های جلو ضریب درگ بهبود یافته و شتابگیری و دستیابی SVJ به سرعت های بالاتر تسهیل می شود. با غیر فعال شدن این فلاپ ها هم میزان نیروی رو به پایین افزایش می یابد. .
لامبورگینی اونتادور SVJ با قدرت بیشتر و ایرودینامیک بهتر معرفی شد


فلاپ های موجود در پشت اونتادور SVJ نیز عملکرد مشابهی دارند. وقتی که ALA قسمت عقب غیر فعال می شود، باله عقب همانند نمونه های رایج فقط نقش افزایش نیروی رو به پایین را بر عهده می گیرد، اما با فعال شدن فلاپ ها مقاومت این خودرو در برابر جریان هوا کمتر می شود.

نکته بسیار جالب توجه اینکه در قسمت عقب اونتادور SVJ کانال های داخلی تعبیه شده که به واسطه آنها جریان هوا به سمت راست یا چپ خودرو هدایت می شود. با این کار هنگام عبور از پیچ، در هر سمتی که لازم باشد نیروی رو به پایین بیشتری ایجاد شده و خودرو پایدارتر و چابک تر مسیر را پشت سر می گذارد. ناگفته پیداست که این سیستم نقشی بسیار مثبت در بهبود هندلینگ دارد.

اونتادور SVJ به محور عقب فرمان پذیر لامبورگینی (LRS) و لاستیک های جدید پیرلی P Zero Corsa اختصاصی نیز مجهز شده است.
لامبورگینی اونتادور SVJ با قدرت بیشتر و ایرودینامیک بهتر معرفی شد


و اما قیمت؛ چنانچه فردی به لامبورگینی اونتادور SVJ علاقه مند باشد، برای مدل پایه آن باید ۵۱۷,۷۰۰ دلار پرداخت نموده و تا اوایل سال آینده برای تحویل خودروی خود منتظر بماند.

بد نیست اشاره کنیم از این جت زمینی فقط ۹۶۳ دستگاه تولید می شود که ۶۳ دستگاه آن به سری SVJ 63 تعلق خواهند داشت. این سری برای گرامیداشت شصت و سومین سال تاسیس کمپانی لامبورگینی تولید خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.