قیمت bmw i8 بر روی سایت دیوار؛ یک فضا پیمای تمام عیار

ب ام و i8
لازم به تحقیق زیادی درباره قیمت  bmw i8 نیست؛ چون با نیم نگاهی به این خودرو، حتی بدون در نظرگرفتن مشخصات و امکاناتش می‌توان از قیمتش باخبر شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودرویی که اسپرت‌ترین ساخته بی‌ام‌و به حساب می‌آید و عنوانی مثل کم‌مصرف‌ترین خودروی تولیدشده BMW را هم یدک می‌کشد.

یک انقلاب در طراحی خودرو

تا همین چند سال پیش، مشابه اتومبیلی مثل ب ام و i8  را فقط میشد در فیلم‌های علمی-تخیلی و زیر پای ابرقهرمانان این فیلم‌ها دید؛ ولی حالا چند سالی‌ست که این خودروی سوپراسپرت از فیلم‌ها وارد دنیای واقعی شده است و در خیابان‌های ایران هم می‌توان دیدش. درهای این خودرو از بالا باز می‌شود و همین کافی‌ست که ما را به هیجان بیاورد. شاید به خاطر همین موضوع و  ظاهر اغراق‌آمیزش هم باشد که ساخت آن را انقلابی در طراحی خودرو می‌دانند.

از زمان طراحی این خودرو تا ورودش به بازار زمان زیادی می‌گذرد. کانسپت اولیه‌ای از این خودرو در نمایشگاه خودرو آلمان در سال ۲۰۰۹ معرفی شد،. آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۱، نسخه‌ای بهبودیافته از این خودرو را در معرض نمایش قرار دادند؛ اما باز هم این سرانجام کار نبود، چون در نهایت در سال ۲۰۱۳ بار دیگر ب ام و i8 معرفی و در سال ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار گرفت.

ب ام و i8 ، مثل یک فضاپیماست. جز درهایش که به صورت پروانه‌ای رو به بالا باز می‌شوند، بدنه پر از شکستگی و خطوط آن هم این حس را بیشتر القا می‌کند. حتی وقتی وارد خودرو هم می‌شوید با وجود نمایشگرهای موجود در خودرو و نمایشگر هدآپ دیسپلی که اطلاعات صفحه آمپر را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد، ممکن است احساس کنید که قرار است در دنیایی دیگر رانندگی کنید.

با اینکه  قیمت  bmw i8  نجومی‌ست و می‌تواند حساب بانکی را خالی کند، پرفروش‌ترین سوپراسپرت هیبریدی دنیاست، البته با وجود موتور پرقدرت و شکل‌وشمایل فضایی‌اش چندان دور از انتظار نیست. ب ام و i8، از یک موتور بنزینی و موتوری الکترونیکی بهره می‌برد. موتور بنزینی می‌تواند ۲۲۸ اسب بخار تولید کند و وقتی این قدرت، در کنار قدرت ۱۲۸ اسب بخاری موتور الکترونیکی قرار می‌گیرد می‌تواند ۳۵۶ اسب بخار قدرت بسازد و در عرض ۴٫۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ویژگی‌های مثبت bmw i8، تمامی ندارد. مصرف سوخت این خودرو مثل خودروهای میکروست و با سوزاندن ۲٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی، به عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی این کمپانی معروف آلمانی شناخته می‌شود. گفته می‌شود رقیبان اصلی این خودرو پورشه ۹۱۱ و بنز AMG GT هستند و شنیدن اسم این رقیبان هم کافی‌ست که قیمت  bmw i8 دست‌مان بیاید.

برای دانستن قیمت این خودرو که تعداد محدودی از آن توسط پرشیا خودرو وارد ایران شده است می‌توان به سایت دیوار مراجعه کرد. هرچند در این سایت قیمت‌های خودرو برای جلوگیری از سوءاستفاده درج نشده است، ولی می‌توان با تماس با صاحب خودرو قیمت آن را فهمید. ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت مدل ۲۰۱۶ این خودروست. نسخه رودستر ب ام و i8 هم مدتی‌ست به بازار جهانی آمده؛ هرچند با توقف واردات خودرو بعید است خیابان‌های ایران آن را به خود ببیند.

 

 

منبع :‌ ویرلن

 

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.