قیمت خودروهای سانگ یانگ و فولکس واگن در بازار امروز

سانگ یانگ و فولکس واگن

محصولات «سانگ یانگ» کره جنوبی سال هاست که توسط شرکت «رامک خودرو» به بازار ایران عرضه می شوند. شرکتی که در طول دوران فعالیت هایش، کم حاشیه نداشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

البته سانگ یانگ به جز رامک خودرو، سابقه همکاری با شرکت های ایرانی دیگری را هم در کارنامه خود دارد. در آن سو، «فولکس واگن» هم برندی شناخته شده در بین ایرانی هاست. اما فولکس پس از یک غیبت چندین ساله، در دوران برجام توانست به واسطه شرکت «ماموت خودرو» بار دیگر پای خود را به بازار ایران باز کند. حضور دوباره فولکس در ایران نیز خالی از حاشیه نبود. از تقاضای بسیار بالا و صف های طویل در نمایندگی های ماموت برای پیش خرید خودروهای فولکس واگن تا قیمت های فضایی این خودروها در بازار.

رکوردشکنی رکستون و ثبات نسبی کوراندو

سانگ یانگ از نظر تنوع، تاکنون کراس اوورها و شاسی بلندهای زیادی را روانه بازار ایران کرده است، اما در حال حاضر، فقط سه محصول از این برند به صورت صفر کیلومتر در بازار یافت می شوند. به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، «تیوولی آرمور»، که پرفروش ترین سانگ یانگ ایران هم نام دارد، در ۱۰ روز نخست مردادماه با ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت، خود را به مرز ۷۴۰ میلیون تومان رساند. قیمت یادشده برای مدل ۲۰۱۸ تیوولی آرمور است و هنوز خبری از عرضه مدل های مونتاژی این خودرو به بازار به گوش نمی رسد. «نیو کوراندو»، کراس اوور کامپکت و کاربردی سانگ یانگ، از آن خودروهای بدشانس بازار است که کم تر کسی به سراغ آن می رود. این خودرو حتا امروز، فاصله قیمتی زیادی با رقبای همکلاسش دارد و در واقع به دلیل عدم استقبال، با قیمتی نزدیک به همان تیوولی آرمور خرید و فروش می شود. کوراندو که در واپسین روزهای تیرماه قیمت خود را به قله ۸۰۰ میلیون تومان چسباند، با شروع مردادماه افت نسبی را پشت سر گذاشت اما دیری نگذشت که دوباره برچسب قیمت ۸۰۰ میلیونی را لمس کرد و بالاتر رفت و امروز در تیپ پریمیوم پلاس ۲۰۱۸ به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود. اما به غول مرحله آخر سانگ یانگ می رسیم! «کوراندو G4»، خودرویی که می توانست به موفقیت های زیادی در ایران دست یابد، اما قربانی توقف ناگهانی واردات خودرو شد و در تیراژی بسیار محدود به بازار آمد. «رکستون جدید»، به دلیل عرضه محدود، در طول ماه های گذشته همواره با افزایش قیمت همراه بوده است و در حالی که با جهش زیاد در تیرماه خود را به مرز ۲ میلیارد تومان رسانده بود، تنها در ۱۰ روز نخست مردادماه رشد ۱۰۰ میلیونی را تجربه کرده است!

صعود فولکس ها به محدوده ۲ میلیارد تومان

فولکس واگن محصولات باکیفیتی دارد. همین موضوع سبب شده که اعتبار خاصی در بازار پیدا کند. به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، هاچ بک داغ و آتشین «گلف GTI» پس از صعود حدود ۷۰۰ میلیون تومانی در تیرماه، با شروع مردادماه نیز همچنان به رشد قیمت خود ادامه داد. در تاریخ چهارم مرداد، گلف GTI دوباره ۵۰ میلیون تومان گران شد و در ششم مرداد با یک رشد ۱۰۰ میلیونی دیگر، این بار پا را فراتر از ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان گذاشت! اگرچه با این افزایش قیمت ها هنوز از دو برادر کراس اوور و سدان خود عقب تر است. «پاسات»، به عنوان سدان نیمه لوکس فولکس، پس از رشد فضایی قیمت در ماه گذشته، مردادماه را با قیمت ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومانی آغاز کرده بود، اما به لطف ادامه یافتن التهاب بازار، اکنون قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را هم لمس کرده و فاصله قابل توجهی با «رنو تلیسمان» و «کیا اپتیما» به عنوان اصلی ترین رقیب های خود پیدا کرده است. اوضاع برای مشتریان «تیگوان» هم چندان بر وفق مراد نیست، به گونه ای که این کراس اوور آلمانی پس از رشد ۵۰ میلیون تومانی در چند روز نخست مرداد، از روز پنجم تا هفتم این ماه فقط در مدت زمان ۲ روز ۲۵۰ میلیون تومان گران شده و اکنون کف قیمتی ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را به خود می بیند!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.