قیمت بالای بنزین سوپر و عدم توزیع عادلانه؛ مشکل جدی مردم و سکوت ادامه دار دولت

شلوغی پمپ بنزین
با اینکه در چند هفته گذشته مسئولان مربوطه عدم حضور بنزین سوپر در برخی جایگاه ها را تکذیب کرده بودند، اما حال می بینیم که همچنان این مشکل وجود دارد و در بسیاری از استان ها بنزین سوپر توزیع نمی شود!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با اینکه پس از افزایش قیمت بنزین و عدم عرضه بنزین سوپر به صورت سهمیه ای احتمال داده می شد تا توزیع این نوع بنزین در کشور با مشکلات کمتری همراه باشد و بالاخره بعد از مدت ها در اکثر استان ها امکان سوخت گیری بنزین سوپر فراهم شود، اما همچنان شاهد عدم توزیع این نوع بنزین در اکثر مناطق کشور هستیم. در حال حاضر تنها شهرهای بزرگی چون تهران با مشکل کمبود بنزین سوپر مواجه نیستند و دلیل اصلی این مسئله هم، عدم توانایی مالی بسیاری از مالکان خودرو برای استفاده از این نوع سوخت است.
با وجود اینکه بسیاری از رسانه ها و کارشناسان عدم تخصیص بنزین سوپر به صورت سهمیه ای را ظلم واضح و نبود عدالت در سیاست های جدید وزارت نفت و دولت می دانند، ولی می بینیم که مسئولان نسبت به این نقدها سکوت کرده اند و همچنان به فروش بنزین سوپر به صورت محدود و با قیمت ۳۵۰۰ تومان ادامه می دهند. این در حالی است که بنزین سوپر نیز مانند بنزین معمولی یورو ۴ همچنان با یارانه به مردم عرضه می شود و قاعدتا باید شرایط استفاده آن برای تمام عموم فراهم باشد. اما در حال حاضر تنها کسانی می توانند از بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومانی استفاده کنند که توانایی مالی بالایی دارند و عموما سوار بر خودروهای بالای ۵۰۰ میلیون تومان می شوند! به عبارت ساده تر بنزین سوپر که با یارانه حدود دو هزار تومانی دولت ۳۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است، تنها در اختیار بخش ثروتمند و مرفه جامعه قرار می گیرد.
از سویی دیگر اگر شما بخواهید تا در اکثر استان های کشور به غیر از تهران از بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومانی استفاده کنید، عملا با عدم عرضه آن مواجه می شوید و حتی از داشتن این نوع سوخت محروم می شوید. برخی دارندگان جایگاه های سوخت خصوصی در مورد عدم عرضه بنزین سوپر به برخی شهرها و استان ها می گویند که مالکان این دسته پمپ بنزین ها به خاطر کاهش تقاضا برای بنزین سوپر و عدم توانایی مردم، از سفارش گذاری این بنزین به مرکز پخش فراورده های نفتی خودداری می کنند و به عبارتی با تشخیص خود، منطقه ای را از داشتن بنزین سوپر محروم می نمایند!

مدیران 777 مدیران 777

حال باید ببینیم پس از هفته ها آیا مسئولان کشور نسبت به این بی عدالتی و عدم توزیع مناسب یارانه سرانه های انرژی در بحث بنزین سوپر، واکنش نشان می دهند و حداقل یک دلیل منطقی برای عدم عرضه این سوخت به صورت سهمیه ای اعلام می کنند یا نه؟

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.