فولکس واگن تایگون معرفی شد + مشخصات فنی

فولکس واگن تایگون

اولین بار در سال ۲۰۱۲ بود که «فولکس واگن» خودروی مفهومی «تایگون» (Taigun) را معرفی کرد.

مدیران 777 مدیران 777

پس از گذشت چندین سال از معرفی مدل مفهومی تایگون و شایعه های فراوان پیرامون این خودرو، سرانجام، این خودرو به صورت رسمی رونمایی شده است. تایگون، که درواقع نسخه هندی کراس اوور تی کراس محسوب می شود، برای بازار هند درنظر گرفته شده است. با بهره گیری از ۴٫۲ متر طول و ویل بیس ۲٫۶۵ متر، تایگون براساس نسخه گسترش یافته تی کراس طراحی شده و ظاهری شبیه به نسخه چینی تی کراس دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
فولکس واگن تایگون

فولکس واگن تایگون براساس پلتفرم MQB A0 مشترک با اشکودا ویژن IN مفهومی تولید خواهد شد. فاصله فولکس واگن تایگون، نسبت به سطح زمین، به ۲۰۵ میلی متر می رسد که برای جاده های هند مناسب است.

ویژگی های فنی

فولکس واگن تایگون

قدرت از طریق پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با توان ۱۳۰ اسب بخار به دست می آید. با بهره گیری از سیستم از کار انداختن سیلندرها در مواقع غیرضروری مصرف سوخت کاهش می یابد. با بهره گیری از این پیشرانه سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹٫۹ ثانیه انجام می گیرد و بیشینه سرعت به ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت می رسد. پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری با ۱۱۵ اسب بخار قدرت نیز موجود است. احتمالاً یک پیشرانه گازسوز CNG نیز برای فولکس واگن تایگون در نظر گرفته خواهد شد.

فولکس واگن تایگون

دو انتخاب جعبه دنده ۶ دنده دستی و ۷ دنده دوکلاچه نیز موجود خواهد بود و انتقال قدرت به چرخ های جلو انجام می گیرد. فولکس واگن تایگون از اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار هند خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.