فورد، تویوتا و جنرال موتورز به نجات خودران ها آمدند

فورد، تویوتا و جنرال موتورز به نجات خودران ها آمدند
کنسرسیوم امنیت وسایل نقلیه خودران (AVSC)، هفته گذشته توسط سه خودروساز مطرح جهانی و با حضور یک انجمن معتبر، آغاز به کار کرد. هدف از تشکیل این کنسرسیوم، کاهش نگرانی ها پیرامون آینده خودروهای خودران است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در واقع برنامه اصلی این سازمان جدید، تعیین یک چهارچوب استاندارد برای خودروسازانی است که قصد ورود به دنیای خودران ها را دارند. خودروسازان می توانند در سایه قوانین این سازمان، فن آوری های مربوط به خودران ها را با امنیت بیش تری توسعه دهند.
یکی از خودروسازانی که به این کنسرسیوم پیوسته است، کمپانی “فورد” آمریکا است. فورد بیش ترین تعداد خودران های پیشرفته در حال تست را در اختیار دارد. فورد در کنار “جنرال موتورز” (GM) و “تویوتا” با همکاری انجمن SAE، این برنامه را پیش می برند. نخستین دستور جلسه آن ها تدوین نقشه راه به منظور بررسی اولویت هایی است که پیش روی توسعه دهندگان خودران ها قرار دارد. همچنین آن ها به بررسی شیوه اشتراک گذاری اطلاعات، اثر متقابل خودروها بر یکدیگر و تست های ایمنی می پردازند.
“ایمنی، هسته مرکزی تمام کارهای ما در GM است و این موضوع ارتباط تنگاتنگی با فن آوری خودران و آینده این خودروها دارد.” این سخن متعلق به “جان کپ” (John Capp) نماینده جنرال موتورز در کنسرسیوم امنیت است. او در ادامه می گوید: “ما مشتاق آوردن تجربه های خودمان به کنسرسیوم هستیم و علاقه بسیاری به همکاری با خودروسازان هم عقیده با خود داریم. ما به مزایای این فن آوری آگاه ایم و در راستای به صفر رساندن پسماند، آلودگی و ترافیک تلاش می کنیم.”
عملکرد AVSC بی شک بر آینده وسایل نقلیه موتوری تأثیرگذار است. این سازمان باید در راستای اهداف مقرر شده، موفق شود. فورد قصد دارد در سال ۲۰۲۱ نخستین محصول تمام خودران با برند خود را به جاده ها بفرستد. تویوتا نیز ادعا می کند با سرعتی بیش تر از دیگران در حال تکمیل فن آوری خودران است. جنرال موتورز نیز در نقش رهبری کنسرسیوم ظاهر شده است و بر روند انجام کارها نظارت می کند. اعضای این کنسرسیوم می گویند در صورت درخواست دیگر خودروسازان جهان، آن ها را هم وارد این حلقه اتحاد می کنند. حتا شرکت های غیرفعال در زمینه خودروسازی نیز می توانند با AVSC همکاری های گسترده ای داشته باشند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.