شکست کامل کراس اوور کامپکت اینفینیتی برابر مرسدس بنز GLA

شکست کامل کراس اوور کامپکت اینفینیتی برابر مرسدس بنز GLA
تنها ۸٫۱۰۱ دستگاه! این تعداد اینفینیتی QX30 های فروخته شده در سال گذشته در ایالات متحده آمریکا است! کراس اوور جمع و جور اینفینیتی نسبت به سال ۲۰۱۷، ۴۲٫۵ درصد افت فروش را برای خود به ثبت رساند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برای مقایسه، رقیب آلمانی این خودرو یعنی مرسدس بنز GLA، به تنهایی در چهار ماه پایانی ۲۰۱۸، به طور دقیق ۹٫۳۳۷ دستگاه فروخته است! پس مشکل بازار با
مدل های مزین به نشان اینفینیتی چیست؟
به عنوان نمونه می توان گفت مدل QX30 چندان محصول موفقی به شمار نمی رود. این حرف ما نیست! بلکه مدیر عامل جدید این خودروساز ژاپنی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی دیترویت، به صراحت در مصاحبه با خبرنگار وب سایت Motor Authority، به شکست خوردن محصولات شان در بازار اذعان دارد. “کریستین ماونیر”، سکان دار جدید برند لوکس اینفینیتی، در صحبت های خود در دیترویت از برنامه این شرکت برای جایگزینی محصولی موفق با QX30 پرده برداشت. اما به گفته او، این خودرو خلاف QX30 هیچ ارتباطی با پلت فرم های شرکت مرسدس بنز نخواهد داشت. ماونیر مدعی شد: ” جایگزین QX30 روی پلت فرم توسعه داده شده توسط خود اینفینیتی، طراحی می گردد. ”
شکست کامل کراس اوور کامپکت اینفینیتی برابر مرسدس بنز GLA


اگرچه نباید به این زودی ها منتظر ورود این محصول جدید به بازار باشیم. در حقیقت مدیران نیسان و اینفینیتی سعی دارند نسل کنونی را با وجود فروش فاجعه بار، تا زمان اتمام طراحی نسل بعدی همچنان روی خط تولید خود حفظ کنند. البته این را هم در نظر داشته باشید که QX30 در واقع هرگز محصولی قدیمی و سالخورده نیست و تنها سه سال از رونمایی آن در نمایشگاه خودروی لس آنجلس می گذرد! با این حال، با جایگزینی نسل کنونی با مدل جدید، به احتمال فراوان پیشرانه توربوشارژ مورد استفاده در QX50 برای نصب روی آن، انتخاب خواهد شد. پیشرانه QX50، ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور را از دل یک واحد ۲٫۰ لیتری بیرون می کشد. بر اساس گفته های ماونیر، این پیشرانه برای نصب روی نسل جدید QX30، با تغییرهایی از جمله کاهش حجم رو به رو خواهد شد که البته در این بین به هیچ وجه قرار نیست از قدرت خروجی آن کاسته شود. افزون بر این که گویا قرار است یک نسخه هیبریدی از آن نیز به موازات نمونه بنزینی معرفی گردد.
شکست کامل کراس اوور کامپکت اینفینیتی برابر مرسدس بنز GLA
بنا به تصویرهای جاسوسی منتشر شده، مرسدس بنز نیز به طور همزمان در حال انجام آزمایش های فنی روی نسل جدید GLA است. اکنون باید به انتظار نشست و دید که آیا با ورود نسل جدید این دو خودرو، در نهایت ژاپنی ها موفق به دزدیدن گوی رقابت می شوند یا این که همچنان آلمانی ها، با اسب های دلربای خود بر نبض بازار می تازند و به صدر نشینی ادامه می دهند؟!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.