شاسی بلند متوسط آلفارومئو به چه شکلی خواهد بود؟

شاسی بلند متوسط آلفارومئو به چه شکلی خواهد بود؟
پنج یا هفت نفره؟ SUV ممتاز آلفارومئو بی شک می تواند موفقیت درخشانی در بازار آمریکا برای خود به دست آورد. آلفا از مدت‌ ها پیش گزارش داده بود که در حال کار بر روی یک شاسی بلند جدید است. اکنون وب سایت ” موتور وان ” پیش نمایشی خیالی از این محصول جدید ایتالیایی ارائه کرده است که می تواند گوشه هایی از طرح نهایی شاسی بلند بعدی این کمپانی را فاش سازد.

مدیران 777 مدیران 777

به احتمال زیاد این مدل نام Castello را بر خود می گیرد. نامی که در زبان ایتالیایی معادل کلمه لاتین Castle به معنای قلعه است. پیش از این، نام مدل استلویو نیز از جاده ای کوهستانی گرفته شده بود. افزون بر این ها، قلعه ای تاریخی به نام Castello Sforzesco هم در وطن مادری آلفا در شهر میلان وجود دارد که می توان ریشه نام گذاری این شاسی بلند بزرگ را در آن جستجو کرد.
منابع معتبر اعلام کرده اند که Castello بر پلت فرم جیورجیو توسعه می یابد. همان پلت فرمی که پیش از این، جیولیا و استلویو نیز روی آن طراحی شدند. تخمین زده اند که طول تقریبی این خودرو به ۴٫۹ متر می رسد. در حالی که طول استلویو در بیش ترین حالت به ۴٫۶۸۸ متر می‌ رسید. این خودرو در دو نسخه پنج یا هفت سرنشین قابل سفارش خواهد بود. نیروی محرک Castello همچنان نا معلوم است اما پیش بینی ها حکایت از نصب یک پیشرانه چهار سیلندر ۲٫۰ لیتری توربوشارژ دارند و از سویی یک نسخه هیبریدی و پیشرانه V6 تویین توربو ۲٫۹ لیتری با برچسب Quadrifoglio و به عنوان بالاترین تیپ قابل عرضه برای این خودرو نیز در فهرست انتخاب ها قرار خواهند گرفت. اما جدا از این موارد، عرضه نسخه پلاگین هیبرید Castello هم از گزینه های روی میز مدیران آلفا به حساب می آید.
آلفارومئو در درجه اول این شاسی بلند جدید را در بازار ایالات متحده آمریکا و چین معرفی می کند. هدف آلفا از این کار، ارتقای جایگاه برند خود در کشورهای نام برده است. موفقیت نسبی استلویو، راه فروش Castello را هموار کرده است. به خصوص در بازار شاسی بلند پسندی همچون آمریکای شمالی، درخشش Castello چندان دور از انتظار به نظر نمی رسد. تنها از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸، آلفارومئو موفق به فروش ۹٫۰۴۴ دستگاه استلویو در ایالات متحده آمریکا شده است که این در برابر فروش ۸٫۹۳۳ دستگاهی جیولیا و تنها ۱۸۳ دستگاهی ۴C، به خوبی محبوبیت SUV ها را در بازار خودروی کنونی نشان می دهد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.