شاسی بلند فناورانه چینی با قیمت ۲۸ هزار دلاری

شاسی بلند چینی u5
برای این خودرو تلاش شده تا یک کابین فناورانه فراهم شود و به این منظور ۳ نمایشگر دیجیتال ( ۲ نمونه ۴٫۲ اینچی و یک نمونه ۷ اینچی) در بخش نشانگر آمپر و یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی لمسی ویژه سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی در این فضا قرار گرفته است.

مدیران 777 مدیران 777

استارت آپ چینی “اِی آی وِیز”(AIWAYS) که در زمینه تولید وسایل نقلیه الکتریکی فعالیت دارد از تصمینی برای تولید انبوه خودرویی با نام “یو۵” خبر داده است که در ۴ تریم مختلف عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات موجود قیمت پایه این محصول از ۲۸۲۰۰ دلار آغاز و تا ۴۱۷۰۰ دلار بالا می رود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این محصول روانه بازار می شود تا با خودروهای هموطن خود مانند اکس پنگ جی۳ و بایک ایی اکس۵ وارد رقابت شود.
این استارت آپ چینی تلاش کرده تا خودرویی با ظاهر آینده نگر را ارائه دهد و در این زمینه نیز توجه خاصی به جزئیات داشته است. گریل(جلوپنجره) بسته، چراغ های بسیار باریک و بخش های پلاستیکی تیره متضاد با رنگ اصلی پروژه از جمله عناصر اثرگذار طراحی دماغه خودرو محسوب می شود.

سقف پانورامیک، خط شانه قوی، رینگ های استاندارد ۵ پره با گرافیک جذاب و بدنه یکپارچه در نمای جانبی و همچنین چراغ های متصل به یکدیگر در قسمت عقب از دیگر ویژگی های یو۵ است که جلب نظر می کنند.

این خودرو از نظر ابعاد در مقایسه با دو رقیب هموطنش که اشاره شد، ابعاد بزرگتری دارد تا هرچه بیشتر شایسته طبقه بندی به عنوان یک شاسی بلند اندازه متوسط باشد. یو۵ در طول ۴۶۸۰ میلیمتر توسعه یافته، در عرض ۱۸۶۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۷۰۰ میلیمتر و فاصله بین محورهای آن ۲۸۰۰ میلیمتر است.

برای این خودرو تلاش شده تا یک کابین فناورانه فراهم شود و به این منظور صندلی های حرفه ای با طراحی جذاب، ۳ نمایشگر دیجیتال ( ۲ نمونه ۴٫۲ اینچی و یک نمونه ۷ اینچی) در بخش نشانگر آمپر و یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی لمسی ویژه سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی در این فضا قرار گرفته است.

تعویض دنده با پدال های پشت فرمان، دستیار حرکت در سربالایی، دستیار پارک، کروز کنترل تطبیقی فعال در سرعت کم و … از دیگر فناوری های حاضر در این محصول است.

برای یو۵ از موتور الکتریکی ۱۲۵ کیلوواتی با گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر استفاده شده است. باتری به کار رفته بعد حرکتی برابر با ۵۰۳ کیلومتر برای این خودرو فراهم می کند و با استفاده از باتری اضافه می توان بعد حرکتی را تا ۱۲۰ کیلومتر دیگر نیز افزایش داد.

پس از یو۵، “اِی آی وِیز” در نظر دارد مدل یو۶ را نیز در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو رونمایی کند و خودروی سوم یعنی یو۷ نیز در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.