سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو + ویدیو

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو + ویدیو
“ایران خودرو” برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور موفق شد سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) را به منظور مطابقت با استانداردهای ۸۵ گانه، روی محصولات دناپلاس، رانا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک نصب کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آزمون های تایید این سیستم نیز در آزمایشگاه مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید با موفقیت انجام شده است، انجام این آزمایش نیازمند مهارت و تبحر بالا در کنترل خودرو است که متخصصان آزمایشگاه دینامیک ایران خودرو قادر به انجام آن هستند.
گفتنی است، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) با توجه به سنسورهایی که در اختیار دارد مسیر فرمان راننده را تشخیص داده و با مسیر واقعی خودرو مقایسه می کند. در صورت مشاهده انحراف از مسیر خودرو، وارد عمل شده و با اعمال نیروهای ترمزی، خودرو را به مسیر فرمان راننده باز می گرداند. این سیستم افزون بر عملکرد کنترل پایداری در دینامیک جانبی خودرو، کارایی های دیگری از جمله جلوگیری از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگیری، اعمال نیروی ترمز با توجه به وزن خودرو روی هر محور و جلوگیری از چرخش درجای چرخ ها هنگام شروع به حرکت در سطوح لغزنده را دارد.
همچنین در مواقعی که راننده ناگهان ترمز می گیرد، فشار هیدرولیک ترمزی را بی درنگ به حداکثر می رساند و در آغاز حرکت در سربالایی نیز با نگه داشتن فشار ترمز از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری می کند.

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.