سدان جیپ! دروغ آوریل یا واقعیت؟

سدان جیپ! دروغ آوریل یا واقعیت؟
“جیپ” را به تخصص در ساخت خودروهای SUV می شناسیم. همچنین جیپ به خوبی بلد است چه گونه تراک های حرفه ای تولید کند، مدل “گلادیاتور” جدیدترین تراک این کمپانی آمریکایی است. “فیات – کرایسلر” به عنوان مالک اصلی برند جیپ، تولید خودروهای سواری و شهری را به دیگر زیر مجموعه های خود از جمله کرایسلر، دوج، فیات و آلفارومئو سپرده است. اما اگر روزی جیپ تصمیم به ساخت یک سدان خانوادگی بگیرد چه می شود؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شعبه خاورمیانه جیپ در صفحه فیس بوک اش تصویری از یک خودروی صندوق دار چهار در با ظاهری شبیه به شاسی بلندهای جیپ منتشر کرده است! آن ها این مدل را “جیپ سدان ۲۰۱۹” نامیده اند! البته اندکی بعد مشخص شد با یک دروغ آوریل بزرگ سر و کار داریم! آن چه در این تصاویر عیان است، گرافیست ها بدنه کرایسلر ۳۰۰ را به پوزه جیپ چروکی پیوند زده اند، حتا اصالت جیپ، یعنی جلوپنجره هفت شیار نیز در چهره این سدان جدید حفظ شده است!
تنها نقطه ضعف این طرح آن جاست که پوزه خودرو هنوز به طور واضحی به یک شاسی بلند شباهت دارد نه یک سدان! حتا در مقایسه با سدان های عضلانی همچون دوج چارجر و کرایسلر ۳۰۰ نیز این دماغه بیش از حد بلند و درشت به نظر می رسد! شاید در خوش بینانه ترین حالت بتوان آن را با سدان های کراس همچون ولوو S60 کراس کانتری مقایسه کرد که در این صورت شانس آن را دارد که برای طرف داران قدیمی جیپ هم وسوسه انگیز باشد!
سدان جیپ به احتمال بسیار زیاد، هیچ گاه رنگ تولید را به خود نمی بیند حتا اگر تقاضا برای آن وجود داشته باشد، اما می توانیم در یک دهه آینده انتظار تنوع بیش تری در عرضه کراس اوورها از سوی جیپ داشته باشیم. برای سال آینده در همین روزها
می توان پیش بینی کرد جیپ، ۳ شاسی بلند بزرگ را (با احتساب گرند واگونییر جدید) در سبد محصولات خود داشته باشد. همچنین نسخه پلاگین هیبرید رانگلر نیز برای نخستین بار عرضه می گردد. یک مدل آفرودر جدید نیز در کنار رانگلر استاندارد به محصولات جیپ اضافه خواهد شد.
سدان جیپ! دروغ آوریل یا واقعیت؟
بر پایه خبرهای رسیده از منابع موثق، لندروور نیز قصد عرضه نخستین سدان خود را با نام “Road Rover” در سال ۲۰۲۰ دارد. اما دقت کنید! این دیگر یک دروغ آوریل نیست! بلکه لندروور مدت هاست برنامه افزودن یک سدان به محصولات خود را دنبال می کند و البته گفته می شود طراحی سدان لندروور از سبک شاسی بلندهای این برند فاصله بسیاری گرفته است.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.