ساینا آپشنال در بازار آزاد قیمت گذاری شد + تصاویر

سایپا ساینا آپشنال

به تازگی تحویل نسخه جدید ساینا توسط گروه خودروسازی سایپا آغاز شده است. «ساینا آپشنال» یا همان «ساینا پلاس»، نمونه فول آپشن خانواده X200 به حساب می آید که در حال حاضر در خط تولید «سایپا سیتروئن» (سایپا کاشان) حضور دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، چندی پیش سایپا قیمت قطعی ساینا آپشنال را اعلام کرد و بهای ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای آن در نظر گرفت. حال با آغاز تحویل این خودروی ارتقا یافته، برخی دلالان و نمایشگاه داران تهرانی آگهی های فروش این خودرو را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

دعوت‌نامه های صادرشده برای «سایپا ساینا آپشنال» و اینفوگرافی آماده شده برای آن، نشان می دهند که این خودرو با کمی تغییرات ظاهری در بخش بیرون و کابین همراه بوده است. اما از نظر کلی متفاوت از «ساینا S»، یا همان ساینا فیس لیفت، خواهد بود و به عنوان نمونه فول آپشن نسخه EX فعلی شناخته می شود. این خودرو با توجه به قیمت گذاری های جدید سایپا، ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است.

این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ مجهز است که ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی ساینا آپشنال می رساند. این سدان اقتصادی آپشنال در برخی بخش ها نسبت به نمونه ساده سایپا ساینا دنده ای متفاوت است.

از جمله ویژگی های موجود در ساینا آپشنال:

۱- نمایشگر ۷ اینچی لمسی

۲- رهیاب ماهواره ای

۳- قابلیت اتصال به اینترنت

۴- سنسور پارک و دوربین عقب

۵- تریم داخلی چرم مصنوعی

۶- دستگیره های در مشابه به ساینا اتوماتیک و کوییک

۷- شیشه های عقب دودی

۸- کف پایی و کف پوش صندوق چرم مصنوعی

۹- سیستم ضد سرقت ارتقایافته

۱۰- سپر جلو و عقب دورنگ

۱۱- کاسه چراغ های مشکی جلو (مشابه کوییک)

۱۲- غربیلک فرمان طرح D

۱۳- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

۱۴- جلو پنجره مشکی

در ساینا آپشنال مانند نسخه پایه امکاناتی نظیر شیشه ها و آینه های برقی، تهویه الکتریکی دستی، بلوتوث و… نیز دیده می شود. همچنین در صورت تمایل مشتریان، رینگ آلومینیومی به صورت سفارشی بر روی خودروها نصب خواهد شد.

بازار آزاد و آغاز سوداگری دلالان برای سایپا ساینا آپشنال:

از چند هفته قبل دعوتنامه سایپا ساینا آپشنال صادر شد و حواله داران این سدان اقتصادی، با معیار قیمت قطعی ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تکمیل وجه را انجام دادند. با توجه به سرعت گرفتن تولید ساینا آپشنال در خط تولید کاشان، احتمال آن زیاد است که تا پایان شهریور ماه تعداد زیادی از این خودرو به دست خریداران برسد. فعلا تحویل اولیه این خودرو آغاز شده و تعدادی از این خودروها از نمایشگاه ها و بازار آزاد خودرو سر در آورده اند. در میان حواله داران ساینا آپشنال یا همان ساینا پلاس، تعداد قابل توجهی از مشتریان به قصد استفاده شخصی در پیش فروش این خودرو شرکت کرده بودند و حال برنامه دارند تا پس از تحویل این خودروی سدان دنده ای، از آن استفاده کنند. اما برخی افراد هم با نگاه سرمایه گذاری به سراغ ساینا آپشنال آمده اند و می خواهند تا پس از تحویل، آن را در بازار آزاد بفروشند. معمولا این دسته از سرمایه گذاران و دلالان، نقش تعیین کننده ای در کشف قیمت خودروهای جدید ندارند و تاثیر زیادی بر روند قیمت گذاری خودرویی چون ساینا آپشنال نمی گذارند. اما در این بین شاهد هستیم که پیش از آغاز تحویل این نسخه ساینا، برخی دلالان و گروه های واسپاری خودرو سعی دارند تا با نشر آگهی هایی در قابل فروش حواله ای و قول نامه ای، قیمت بازار آزاد سایپا ساینا آپشنال را به بیش از بهای کوییک آر برسانند.

در حال حاضر ساینا EX با سنسور دنده عقب در محدوده ۱۱۵ تا ۱۱۹میلیون تومان در بازار آزاد قیمت گذاری می شود. برای همین است که از روز گذشته، تعدادی آگهی ساینا آپشنال در وبسایت های خرید و فروش خودرو منتشر شده و فروشندگان آن که اکثرا دلالان و نمایشگاه داران هستند، سعی دارند تا قیمت این خودرو را به فراتر از ۱۴۵میلیون تومان بکشانند. پیگیری های خبرنگار پایگاه خبری اسب بخار نشان می دهد که تعدادی از دلالان قیمت این خودرو را در آگهی ها تا ۱۵۰ میلیون تومان هم اعلام می کنند. اما واقعیت این است که هنوز معامله ای برای ساینا آپشنال یا همان سایپا پلاس با این قیمت ها ثبت نشده و احتمال آن زیاد است تا در صورت عدم بروز نوسان در بازار خودرو، قیمت این سدان آپشنال کاهش یافته و به مرز ۱۴۰ میلیون تومان برسد.

در حال حاضر مشخص شده که سایپا برنامه دارد تا خانواده ساینا را در ۴ تیپ به بازار عرضه کند و بعد از مدتی تنها نمونه فیس لیفت را در خط تولید خود داشته باشد. با توجه به اطلاعات منتشر شده، جدول نهایی تفاوت ها و شباهت های ساینا EX، ساینا آپشنال، ساینا اس و ساینا جی به شرح زیر است:

 ویژگی هاساینا EXساینا آپشنالساینا S ساینا G
 پیشرانه (سی سی )۱۵۰۳۱۵۰۳۱۵۰۳ ۱۵۰۳
 تعداد سیلندر۴۴۴۴
تعداد سوپاپ۸۸۸۸
حداکثر قدرت (اسب بخار)۸۷۸۷۸۷۸۷
حداکثر گشتاور (نیوتن متر)۱۲۸۱۲۸۱۲۸۱۲۸
جعبه دنده۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی
فرمانهیدرولیکهیدرولیکهیدرولیکهیدرولیک
ترمزABS-EBD-BAABS-EBD-BAABS-EBD-BAABS-EBD-BA
تعداد کیسه هوا۲۲۲۲
غربیلک طرح Dندارددارددارددارد
چراغ روشنایی روزنداردندارددارددارد
شیشه های جلو و عقب برقیدارددارددارددارد
آینه های جانبی برقیدارددارددارددارد
شیشه های عقب دودینداردداردندارددارد
رینگ آلومینیومیآپشنآپشنآپشندارد
سنسور پارک عقبدارددارددارددارد
دوربین عقبنداردداردندارددارد
سنسور نورنداردنداردآپشندارد
جلو آمپر جدیدنداردندارددارددارد
سنسور باد لاستیکنداردنداردندارددارد
استارت دکمه اینداردنداردنداردآپشن
تریم داخلی ترکیب چرم و پارچهندارددارد (تمام چرم)ندارددارد
سامانه BCMنداردندارددارددارد
نمایشگر تعویض دندهنداردندارددارددارد
کنترل سیستم صوتی از روی فرماننداردداردندارددارد
سیستم تهویهدستی الکتریکیدستی الکتریکیدستی الکتریکیدستی الکتریکی
استاندارد ایزوفیکس صندلی هادارددارددارددارد
نمایشگر ۷ اینچی لمسینداردداردندارددارد
رهیاب ماهواره اینداردداردندارددارد
بلوتوثنداردداردندارددارد
ریموت سوییچ جدیدندارددارددارددارد
کفی صندوق و کابینسادهسه بعدی چرم مصنوعیسادهسه بعدی چرم مصنوعی
دستگیره آسان بازشونداردداردندارددارد

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.