رنو مگان eVision معرفی شد + تصاویر

به تازگی کمپانی فرانسوی «رنو» از کانسپت یک خودروی تمام برقی رونمایی کرده که «مگان eVision» نام دارد و پیش نمایشی از محصولات آینده این برند است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، این خودرو یک هاچ بک ۵ در است که روی پلتفرم جدید رنو با نام CMF-EV ساخته شده و در آن از باتری هایی بروز با کمترین ضخامت استفاده شده است تا طراحی آن راحت تر و بهتر انجام شود. رنو اعلام کرده که این کانسپت بر مبنای تولید طراحی شده و نوید این را داده که مدل تولید انبوه eVision سال ۲۰۲۱ به بازار بیاید. همانند دیگر خودروهای الکتریکی دیگر نیازی به جلوپنجره نیست و در مگان ای ویژن هم خبری از جلو پنجره نیست. به جای جلوپنجره از سیستم های نورپردازی جذاب و مدرن استفاده شده تا طراحی این خودرو برجسته تر بنظر بیاید. نوار های ال ای دی با ترتیبی خاص عرض قسمت جلویی خودرو را پوشانده است. چراغ های روشنایی روز به سبک محصولات رنو طراحی شده و تو رفتگی هایی روی کاپوت دیده می شود که باعث شده ظاهر این خودرو را عضلانی تر کند و سطح بدنه خیلی صاف نباشد.

طراحی دستگیره های پنهان در باعث شده که سطح کناری بدنه صاف شده باشد. این دستگیره ها با نزدیک شدن راننده به صورت خودکار باز می شوند. رنگ طلایی در ستون A بصورت تدریجی اضافه شده که زیبایی خاصی به مگان ای ویژن داده و طراحی رینگ ها در جهت بهبود آیرودینامیک کلی بدنه به زیبایی طراحی شده است. در عقب هم طراحی متناسب با جلوی خودرو را می بینیم و چراغ های عقب با ال ای دی های عمودی به همان سبک چراغ های جلو بصورت طولی بهم متصل شده اند.

رنو مگان ای ویژن به یک پک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی مجهز است که تامین انرژی پیشرانه برقی را انجام می دهد. این پیشرانه برقی توان تولید حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. نیرو از این پیشرانه تنها به چرخ های جلو منتقل می شود و بنا بر اطلاعات منتشر شده، این مگان برقی یا ای ویژن در کمتر از ۸ ثانیه شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ را انجام می دهد. در مورد رنج مسافت این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما رنو اعلام کرده که خودروی تولیدی مسافت لندن تا نیوکاسل را (۴۵۱ کیلومتر) با یک بار شارژ خواهد پیمود.

همان طور که گفته شد، مگان ای ویژن بر مبنای پلتفرمی با نام CMF-EV ساخته شده است. این همان پلتفرمی است که کمپانی رنو در اتحاد تجاری خود با «نیسان» و «میتسوبیشی» گسترش داده است. در این پلتفرم فضای در نظر گرفته شده برای موتور الکتریکی کاهش داشته و طراحی بصورتی انجام شده تا باتری ها را بتوان عمودی و افقی در این فضای مد نظر قرار داد.همچنین با به گوشه بردن حداکثری چرخ ها،فضای کابین در خودروهای ساخته شده بر مبنای این پلتفرم افزایش می یابد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.