رنو آرکانا ۲۰۱۹ رونمایی شد + ویدیو

رنو آرکانا 2019 رونمایی شد + ویدیو
زمانی در صنعت خودرو شاسی بلند های کوپه به عنوان مدل های لوکس و پریمیوم شناخته می شدند اما حالا رنو در روسیه از مدل آرکانا رونمایی کرده است که یک کراس اور کوپه جذاب است.

مدیران 777 مدیران 777

کراس اووری جمع و جور که با خطوط منحنی در سقف حس یک کوپه را به خوبی منتقل می کند و می توان گفت رنو آرکانا شکل جدیدی از محصولات رنو را به دنیا نشان می دهد. مدیران رنو اشاره می کنند که خودروی رونمایی شده یک محصول نمایشی است، اما گفته شده که این خودرو در شبیه ترین حالت ممکن به مدل تولید عمده قرار دارد. به عبارت دیگر رنو آرکانا در تولید انبوه به همین شکل خواهد بود و ممکن است تنها تغییراتی در جزئیات داشته باشد.گفتنی است هنوز تصاویری از طراحی داخلی آرکانا در دست نیست و نمی توان در مورد طراحی داخلی این خودرو نظری داد. در واقع یا طراحی این خودرو از جانب کمپانی تکمیل نشده و یا رنو بدنبال موقعیت دیگر برای رونمایی از طراحی داخلی این خودرو است.
رنو آرکانا 2019 رونمایی شد + ویدیو


رینگ های ۱۹ اینچی این خودرو سبک محصولات جدید رنو را دنبال می کند و امضای طراحی رنو را در چراغ های جلو می بینیم. یعنی همان چراغ های C شکل که در تمام طراحی های جدید رنو دیده می شود .بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که ورود این نوع چراغ و تغییر سبک کلی رنو در طراحی به نوعی نقش نجات دهنده را در مبحث طراحی برای رنو بازی کرد و به طراحی های تکراری و خسته کننده این خودروساز فرانسوی رنگ تازه ای داده است. در عقب آرکانا هم سبک جدید رنو در طراحی دنبال می شود و وجود دو اگزوز در عقب جذابیت طراحی عقب را دوچندان کرده است.
رنو آرکانا روی پلتفرم کپچر روسیه ساخته خواهد شد و تفاوت کپچر روسیه با کپچر های تولید اروپا در اندازه و ابعاد است. زمان ورود کپچر به روسیه رنو دست به طراحی پلتفرم بزرگتری برای این محصول زد و حالا آرکانا هم روی همین پلتفرم خاص ساخته می شود.
رنو آرکانا 2019 رونمایی شد + ویدیو

در مورد این سبک طراحی رنو شاید قضاوت زود باشد و باید دید واکنش بازار به یک کراس اوور کوپه چگونه خواهد بود.این خودرو در سال ۲۰۱۹ در کشور روسیه به تولید انبوه می رسد و پس از آن در پایگاه های رنو آسیا تولیدش ادامه پیدا خواهد کرد. البته رنو گفته است طراحی در هر منطقه برای این خودرو تغییر می کند و رنو آرکانا را در بازار های مختلف با شکل های مختلف و مطلوب برای هر بازار خواهیم دید.
آنچه در برنامه های رنو عجیب به نظر می رسد این است که رنو برنامه ای برای فروش این خودرو در اروپا ندارد.جایی که آرکانا می تواند گزینه ارزان تری نسبت به ب ام و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه باشد و مشتریان را جذب کند اما در هر حال رنو اعلام کرده این مدل در اروپا به فروش نمی رسد.
پیش بینی ها بر آن است که آرکانا به موتورهایی چون ۲٫۵، ۲، ۱٫۶ و ۱٫۳ لیتری توربو مجهز باشد و جعبه دنده های دستی و اتوماتیک ایکس ترونیک و یا هفت سرعته دو کلاچه بر روی آن نصب گردد. آرکانا به احتمال زیاد در نسخه های تک دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل قابل سفارش خواهد بود. این خودرو می تواند از نظر قیمتی با خودروهایی چون میتسوبیشی اکلیپس کراس نیز رقابت کند و برای همین عنوان می شود که بهای آن به احتمال قوی بیشتر از رنو کپچر و کجار است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

محمدرضا پاداش
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.