رقابت سرعت گیری میان شورولت کوروت C8 و شلبی جی تی ۵۰۰

کوروت C8 و شلبی جی تی 500

در جدیدترین رقابت سرعت گیری میان خودروهای عضلانی آمریکایی، «شورولت کوروت C8» در مقابل «شلبی جی تی ۵۰۰» قرار گرفته است.

مدیران 777 مدیران 777

در آخرین ویدیوی سرعت گیری منتشرشده توسط «پایگاه خبری اسب بخار» به بررسی رقابت میان شورولت کوروت C8 و دوج چارجر هلکت پرداختیم. اکنون در جدیدترین جدال سرعت گیری تیم «هنسی»، شورولت کوروت C8 این بار در مقابل شلبی جی تی ۵۰۰ با پیشرانه سوپرشارژ قدرتمند قرار گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ویژگی های فنی

کوروت C8 و شلبی جی تی 500

شورولت کوروت C8 با بهره گیری از پیشرانه ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر قرار گرفته در قسمت میانی شاسی، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور در پکیج Z51 تولید می کند. خودروی مذکور با بهره گیری از جعبه دنده دوکلاچه پیشرفته، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ را در زمانی کم تر از ۳ ثانیه انجام می دهد.

کوروت C8 و شلبی جی تی 500

از سوی دیگر، شلبی جی تی ۵۰۰ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵٫۲ لیتری سوپرشارژ با ۷۶۰ اسب بخار قدرت بهره می برد. گشتاور پیشرانه قدرتمند «فورد» هم به ۸۴۴ نیوتن متر می رسد. شلبی جی تی ۵۰۰، همانند شورولت کوروت، از جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه بهره می گیرد و سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را نزدیک به ۳ ثانیه انجام می دهد. رقابت سرعت گیری میان این دو در حالت سکون و از سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت درحال حرکت صورت می گیرد.

کوروت C8 و شلبی جی تی 500

در رقابت اول شاهد سرعت گیری خارق العاده و برتریِ نسبی شورولت کوروت C8 نسبت به شلبی جی تی ۵۰۰ هستیم، اما تا انتهای مسیر و خط پایان، نتایج جالبی رقم می خورد. بیش از این درباره نتایج توضیح نمی دهیم تا مخاطبان خود شاهد رقابت جذاب میان دو خودروی آمریکایی محبوب باشند. هر دو خودروی حاضر در مسابقه در حالت استاندارد قرار دارند، اما هنسی در آینده ای نزدیک هر دو مدل را از نظر فنی ارتقا می دهد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.