دی اس ۳ کراس بک؛ کوچک ترین کراس اوور لوکس PSA

دی اس 3 کراس بک؛ کوچک ترین کراس اوور لوکس PSA
به تازگی کمپانی ” دی اس ” فرانسه به عنوان زیرشاخه لوکس گروه خودروسازی ” PSA “، کوچک ترین کراس اوور خود را با حفظ خطوط طراحی جدیدش به بازار جهانی معرفی کرده است. این خودرو به زودی با مدل ۲۰۱۹ به دست مشتریان خواهد رسید و از نظر فن آوری در سطح قابل توجه ای قرار دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دی اس ۳ به عنوان یک خودروی هاچ بک پرمیوم به حساب می آمد و اکنون کمپانی دی اس با نسخه کراس بک و چهار در آن، کوچک ترین کراس اوور خود را معرفی کرده است. در بحث طراحی، دی اس ۳ کراس بک شباهت بسیاری به دی اس ۷ کراس بک دارد و گویا این خودرو، نسخه فشرده از برادر بزرگ خود است. البته سبک طراحی درهای عقب نقدهایی را به این خودرو وارد کرده است، اما با نگاهی به کابین دی اس ۳ کراس بک، می بینید خلاف دی اس ۳ عادی، این خودرو به مراتب به روزتر و لوکس تر است. طراحی داخلی این کراس اوور کوچک بر اساس محصولات جدید پژو و دی اس انجام شده و نمادهایی از اشرافی گری فرانسوی در آن رعایت شده است.
دی اس 3 کراس بک؛ کوچک ترین کراس اوور لوکس PSA


دی اس ۳ کراس بک را می توان با همان پیشرانه معروف ۱٫۲ لیتری ۳ سیلندر توربو سفارش داد، اما این بار این موتور کوچک ارتقا پیدا کرده و می تواند ۱۳۰ و ۱۵۵ اسب بخار قدرت را تولید کند. انتقال قدرت به چرخ های جلو از طریق یک جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک انجام می شود و این کراس اوور کوچک می تواند همچنان شتابی کم تر از ۸٫۸ ثانیه داشته باشد. همچنین
می توان این خودرو را در نسخه ۱۰۰ اسب بخار با جعبه دنده ۶ دنده دستی سفارش گذاری کرد.
دی اس 3 کراس بک؛ کوچک ترین کراس اوور لوکس PSA

البته کمپانی دی اس در معرفی دی اس ۳ کراس بک تاکید ویژه بر نسخه الکتریکی این خودرو داشته است. نمونه برقی این کراس اوور پرمیوم می تواند حدود ۱۳۶ اسب بخار قدرت داشته باشد و با هر بار شارژ بیش از ۳۳۰ کیلومتر را بپیماید. برای شارژ ۸۰ درصدی باتری های دی اس ۳ کراس بک الکتریکی در حالت شارژ سریع، تنها ۳۰ دقیقه وقت نیاز است. باید به این نکته اشاره کرد که هنوز کمپانی دی اس نسخه الکتریکی را برای فروش نگذاشته است.
دی اس 3 کراس بک؛ کوچک ترین کراس اوور لوکس PSA

این خودروی کراس اوور کوچک که در رده محصولات لوکس قرار می گیرد به امکاناتی مانند شش کیسه هوای ده نقطه ای، تریم داخلی چرم و جیر، فرمان کمکی برقی، هدآپ، رادار نقطه کور، رادار خطی، رادار فاصله، کروزکنترل هوشمند، سامانه تابلوخوان، سیستم تشخیص مانع، سامانه نوردهی LED و قابلیت تغییر لحظه ای بازه پرتاب نور با توجه به سرعت و مانع های پیش رو، گرم کن صندلی های جلو، سیستم تهویه دوگانه، دنده پشت فرمان، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، نوربالای اتوماتیک، سنسور نور و باران، سامانه پارک هوشمند، نمایش گر ۱۰٫۳ اینچی، دوربین عقب و سنسورهای پارک،نمایش گر ۷ اینچی صفحه آمپر، سیستم صوتی پیشرفته فوکال و… مجهز است.

شما می توانید دی اس ۳ کراس بک را در ۴ تیپ عمومی سفارش گذاری کنید و بر اساس سلیقه خود رنگ بدنه و تریم داخلی را انتخاب نمایید.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی دی اس فرانسه، دی اس ۳ کراس بک قیمت پایه ۲۴ هزار یورویی را دارد و به زودی مشتریان می توانند سفارش گذاری های خود را آغاز نمایند. بدیهی است که اگر واردات خودرو آغاز شود و شرکت” آرین موتور تابان ” بتواند فعالیت خود را با دی اس فرانسه ادامه دهد، قطعه های دی اس ۳ کراس بک به عنوان یکی از جذاب ترین گزینه های این شرکت به حساب می آید.

در حال حاضر دی اس ۳ هاچبک با مدل های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در جاده های کشور تردد دارد و به عنوان یک خودروی کوچک شهری اسپرت شناخته می شود.
شما مخاطبان می توانید ویدیو تست و بررسی دی اس ۳ مدل ۲۰۱۷ را در فصل سوم اسب بخار با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.