درگ کوروت C8 تقویت شده با کوروت C7 قدیمی

درگ کوروت C8

می دانیم که تیونر «هنسی» (Hennessey Performance) درحال کار بر روی «شورولت کوروت ۲۰۲۰» است و می خواهد این خودرو را به دو توربو شارژر مجهز کند.

مدیران 777 مدیران 777

آوازه این خودرو را قبلاً بارها شنیده ایم، اما هنوز چندان فرصت نشده که این خودرو را در میدان عمل ببینیم. حدس می زنیم هنسی همچنان با جدیت مشغول کار بر روی C8 است. آن چه ما از این تیونر تگزاسی می بینیم، دستکاری اندک در سوپراسپرت موتور وسط شورولت است. استفاده از اگزوزهای ساخته شده از فولاد ضد زنگ، نصب رینگ های سبک و استفاده از تایرهای جادویی ریس را هم به مجموعه تغییرات انجام شده توسط هنسی اضافه کنید. تاکنون این C8 سفیدرنگ را در مقابل خودروهای دیگری هم دیده ایم. از جمله لامبورگینی هوراکان و فورد موستانگ شلبی GT500.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اکنون در جدیدترین ویدیو، هنسی C8 را در مقابل کوروت C7 قدیمی می بینیم. دقیقاً نمی دانیم چه هدفی پشت این مقایسه وجود دارد! C8 حاضر در تست با تغییرات پرفورمنسی وارد عمل شده است، هرچند به مقدار کم! با این حال، ما هرگز نمی توانیم بگوییم این یک مقایسه بی معنا و بیهوده است، چراکه تفاوت هایی بین دو خودرو وجود دارد. از سویی، چندان هم مقایسه یک C7 قدیمی با یک C8 تقویت شده منصفانه به نظر نمی رسد. بر روی کاغذ، C8 برتری های زیادی دارد. خروجی بیش تر پیشرانه این خودرو، که در جدیدترین مدل به ۴۹۰ اسب بخار می رسد، اولین مزیت آن است. البته پیش از این، قدرت C8 455 اسب بخار بود و با به روز رسانی های انجام شده به عدد فعلی رسیده است. C8 همچنین از گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته بهبودیافته در مقایسه با C7 بهره می برد.

از سوی دیگر، C8 از تمام اسلاف خود بزرگ تر است. حال آن که وزن بیش تری هم در مقایسه با C7 دارد. این جاست که اهمیت استفاده هنسی از مواد سبک تر در راستای کاهش وزن آشکار می گردد. چنان چه شما مشتاق اید ببینید که مسابقه درگ این دو، به چه ترتیبی پیش می رود، می توانید به طور رایگان ویدیوی رقابت آن ها را در همین صفحه تماشا کنید. البته از همین حالا می گوییم که چندان انتظار غافلگیری نداشته باشید!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.