درگ جذاب سوپرسدان های لوکس اروپایی + ویدیو

لوکس اروپایی

امروز اولویت اول و انتخاب اصلی بسیاری از خریداران در بازار خودرو، کراس اوورها و SUVها هستند. اما برای آن دسته از افرادی که کاربردپذیری بیش تر و دینامیک و پرفورمنس بالاتر رانندگی را می پسندند، هنوز هم سدان های سوپرسالون از احترام زیادی برخوردارند.

مدیران 777 مدیران 777

سدان هایی که اسب بخار موتورهای آن ها به قدری زیاد است که احتمالاً نباید همسران مالکان آن ها از این موضوع باخبر شوند! این خودروها اتوبان نوردهایی عالی هستند که برای استفاده روزمره هم می توانند مفید و کاربردی باشند. همچنین زمانی که با آن ها به تعطیلات می روید، خیال تان راحت است که مردم، همچون سوپراسپرت ها، به دور اتومبیل شما حلقه نمی زنند و آسایش شما را سلب نمی کنند! اکنون «مت واتسون» می خواهد سه نمونه از سوپرسالون های لوکس بازار جهانی را به جان یکدیگر بیاندازد. یک درگ دیدنی دیگر از مجموعه “carwow” با حضور عالیجناب ها، «پورشه»، «آئودی» و «بنتلی». سه خودرویی که ضعیف ترین آن ها حداقل ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با مدعی اول، «بنتلی فلایینگ اسپور»، شروع می کنیم. فلایینگ اسپور اساساً یک کانتیننتال GT با چهار در است! این خودرو، گران ترین اتومبیل حاضر در این رقابت به شمار می رود. ۲۰۷٫۰۰۰ دلار بهایی است که برای سوار شدن بر فلایینگ اسپور باید پرداخت کنید. سدانی تجملاتی که با ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن، سنگین ترین عضو گروه نیز محسوب می شود. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۶٫۰ لیتری W12 خفته است. پیشرانه ای تویین توربو که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این قدرت توسط گیربکس ۸ دنده دوکلاچه و به واسطه سیستم لانچ کنترل به چهار چرخ خودرو انتقال می یابد.

اما از میان دو آلمانی حاضر در مسابقه، ابتدا به سراغ پورشه می رویم. «پانامرا توربو S-E هیبرید» پیشرانه ای ۴٫۰ لیتری و ۸ سیلندر را به خدمت خود گرفته است. این پیشرانه تویین توربو به کمک یک موتور الکتریکی، در مجموع ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. محصول پورشه نیز همچون بنتلی به گیربکس ۸ دنده دوکلاچه، سامانه لانچ کنترل و سیستم انتقال قدرت ۴WD مجهز است. این سدان ۲۲۶۷ کیلوگرمی، ۱۷۲٫۰۰۰ دلار قیمت دارد. در انتها، آئودی RS7 اسپرت بک را می بینیم. خودرویی که با قیمت ۱۱۹٫۰۰۰ دلاری اش، ارزان ترین عضو گروه است. همچنین با ۲۱۰۰ کیلوگرم وزنی که دارد، سبک ترین خودروی حاضر در رقابت هم به شمار می رود. البته RS7 ضعیف ترین شرکت کننده این مسابقه است و تنها ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. گشتاور پیشرانه نصب شده بر روی آن نیز به ۸۰۰ نیوتن متر می رسد. اما می پرسید کدام پیشرانه؟ خب آئودی از یک موتور ۴٫۰ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو در این محصولش استفاده کرده است. سیستم های لانچ کنترل و ۴WD را نیز دارد، اما مبدل گشتاور آن از نوع ساده است و از گیربکسی ۸ دنده بهره می برد.

اما سؤال اصلی هنوز بی پاسخ مانده است! از میان این سه کدام یک تاج پیروزی را بر سر می نهد؟ بدیهی است که بنتلی با حداکثر توانش در میدان حاضر شده است، آئودی سبک ترین است و به صرفه ترین قیمت را دارد، اما پورشه تنها خودرویی است که در این بین از سیستم هیبرید هم استفاده می کند. با این حال، تمام موارد گفته شده زیر سایه پرفورمنس و عملکرد دینامیکی خودروها قرار دارند. ویدیوی این درگ جذاب را تماشا کنید تا با برنده مسابقه آشنا شوید.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.