درگ تماشایی سه تفنگدار آمریکایی + ویدیو

خودروهای آمریکایی

بازگشت «موستانگ شلبی GT500»، در سال ۲۰۲۰، بار دیگر خشن ترین شکارچیان آمریکایی را به جان یکدیگر انداخته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وب سایت “Edmunds” شلبی GT500 را در برابر مدعیانی همچون «دوج چلنجر SRT Hellcat Redeye» و «شورولت کامارو ZL1 1LE» قرار داده است. سه خودروی اسپرت با کارایی بالا از آمریکا. هر سه خودرویی که در این تست حضور دارند قیمت بالاتر از ۷۵٫۰۰۰ دلار دارند و در یک رده می گنجند.

بر روی کاغذ نه فورد و نه شورولت یارای مقابله با موتور دوج را ندارند! ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۸ نیوتن متر گشتاور شوخی بردار نیست! GT500 هم فاصله کمی با این خودرو دارد، ۷۶۰ اسب بخار در کنار ۸۴۷ نیوتن متر. اما کامارو به عنوان رقیب سوم با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و تنها ۴۷۹ نیوتن متر گشتاور به وضوح از هم وطنانش عقب تر است. آنچه دوج را پایین می کشد وزن سنگینش است. ۴۵۲۷ پوند یا با عبارتی ۲۰۵۷ کیلوگرم که برای خودرویی در این کلاس واقعاً زیاد است! برای مقایسه بد نیست بدانید که موستانگ شلبی و کامارو ZL1، به ترتیب، ۵۰۰ و ۶۰۰ پوند از چلنجر هلکت SRT سبک ترند!

اما بر روی کاغذ کدام یک بر دیگری می چربد؟ شاید هیچ کدام! به همین دلیل است که Edmunds این سه را در پیست به جان یکدیگر انداخته است. این جاست که وزن بیشتر چلنجر به ضررش تمام می شود. هر سه خودرو برای روسفید خارج کردن خود از مهلکه از سیستم لانچ کنترل بهره می برند. با این حال، به محض آن که تایرها به زمین می چسبند، GT500 از دو رقیب دیگرش جلو می افتد. با چند بار تکرار مسابقه باز هم نتیجه همان می شود. اول موستانگ، دوم کامارو و چلنجر در آخر!

اما درون مسابقه، موستانگ با ثبت زمان ۱۱٫۳ ثانیه سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه می کند. کامارو در همان مسیر تا ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت سرعت می گیرد و برای رساندن خود به این سرعت ۱۱٫۶ ثانیه زمان می خواهد. چلنجر نیز مسیر مشابه را با سرعت ۲۰۴ کیلومتر بر ساعتی و زمان ۱۱٫۷ ثانیه ای به پایان می برد. می توان گفت که هر سه خودرو به اندازه کافی اسب بخار دارند تا سطح سرد آسفالت جاده را با لاستیک های پرفورمنس خود داغ کنند. اما به نظر می رسد اکنون زمان تاج گذاری فورد فرا رسیده است!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.