محصول جدید گروه بهمن در حال تست دیده شد + تصاویر

دانگ فنگ ix5 گروه بهمن

به تازگی عکسی از جانب مخاطبان اسب بخار در اختیار این رسانه قرار گرفته است که نشان می دهد، «دانگ فنگ ix5» برای تست های فنی پلاک گذر موقت آزمایشی را دریافت کرده و بدون لوگو به خیابان های تهران آمده است. آن چه که از قبل مشخص بود، عرضه کراس اوور ix5 با برخی تغییرات توسط گروه بهمن و شرکت بهمن موتور است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، در شرایط فعلی گروه بهمن و شرکت بهمن موتور تمایل ندارند تا قطعی شدن فرایند تولید دانگ فنگ ix5، معرفی و رونمایی این کراس اوور مونتاژی را برگزار کنند. اما آنچه که مشخص است، زیر شاخه «دانگ فنگ لیوژو» با به کارگیری قراردادهای قانونی و مهندسی، فرایند ادامه حیات تعداد زیادی از خودروسازان بخش خصوصی ایران را فراهم کرده است و این بار گروه بهمن با داشتن خط تولید موتور «تیوان» و شراکت با برخی قطعه سازان، سعی دارد تا با تغییر بر روی سازه ix5 سطح داخلی سازی این کراس اوور را بالا ببرد و با نام و نشان ایرانی، این محصول را به بازار عرضه کند.

مدیران 777 مدیران 777

حتماً بخوانید: فوری/ محصول جدید گروه بهمن مشخص شد + تصاویر

حتماً بخوانید: پیشرانه های توربو «تیوان» به مدار خودروسازی آمد + مشخصات

دانگ فنگ ix5

بررسی طراحی بدنه دانگ فنگ ix5

در نمای جلوی این خودرو جلوپنجره بزرگ با رنگ زمینه مشکی را می بینیم که خطوط افقی کرومی را دارد و نشان دانگ فنگ در وسط آن قرار دارد. البته در مدل ۲۰۱۹ این خودرو جلوپنجره طراحی جدیدی دارد و متفاوت شده است.نمونه دیده شده در ایران طرح جلوپنجره های جدید این مدل را دارد. چراغ های جلو کشیده طراحی شده اند و تا کنار خودرو امتداد پیدا می کنند. چراغ های روز به صورت خطی طراحی شده و در بالای کاسه چراغ خودرو قرار گرفته است.خطوط طراحی در قسمت جلو پیچیده و متعدد نیست، اما در عین حال می توان گفت که با وجود سادگی، طراحی ix5 جذاب است و نمره قبولی را می گیرد.

حتماً بخوانید: معرفی کراس اوور جدید بازار: دانگ فنگ ix5 + تصاویر

طراحی کلی سقف و بدنه این خودرو را می توان به خودروهای متفاوتی نسبت داد، اما به طور دقیق نمی توان گفت دانگ فنگ الگوهای یک خودرو را در طراحی ix5 پیاده کرده است. با الهام زیاد در طراحی مواجه هستیم و مثل دیگر چینی ها قطعاً دانگ فنگ هم بسیاری از الگوهای اروپایی را پیش از طراحی این خودرو بررسی کرده است. چراغ های عقب به سبک جدید چینی ها به هم متصل شده و شیب سقف تا شیشه عقب خودرو ادامه پیدا می کند. در مجموع، طراحی این خودرو نسبت به آن چه در محصولی مثل H30 کراس دیده بودیم بسیار جذاب تر و مدرن تر انجام شده و از نظر ظاهری می تواند مشتریان زیادی را در بازار ایران به خود جذب کند.

بررسی طراحی داخلی و امکانات دانگ فنگ ix5

درون اتاق دانگ فنگ ix5 رنگ زمینه مشکی را در طراحی داریم و خطوطی نقره ای رنگ در بعضی از جزییات طراحی به کار رفته است. صفحه نمایش نسبتاً بزرگی در وسط، سیستم اطلاعت و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و پایین تر از آن، سیستم تهویه اتوماتیک این خودرو هم از طریق صفحه نمایش لمسی دیگری کنترل می شود.البته باید دید نسخه مورد نظر برای بازار ایران با چه امکانات و آپشن هایی عرضه می شود اما این خودرو در نسخه فول در بازار چین به آپشن ها و امکانات زیر مجهز است:
ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
سانروف
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
رانندگی خودران سطح ۳
سیستم تشخیص چهره راننده
قابلیت اتصال به موبایل از طریق اپلیکیشن
دستیار هوشمند صوتی و…

بررسی پیشرانه دانگ فنگ ix5

دانگ فنگ ix5 در بازار چین در نسخه های متفاوت و با پیشرانه های مختلف عرضه می شود. در معرفی این خودرو ابتدا از دو پیشرانه رونمایی شد. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژ با نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر. پیشرانه دیگر یک موتور تنفس طبیعی ۱٫۸ لیتری بود که خروجی ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور را داشت. قدرت این دو پیشرانه توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل می شود. پس از معرفی این دو پیشرانه، موتور توبوشارژ دیگری هم با حجم ۱٫۵ لیتر معرفی شد که خروجی ۱۸۰ اسب بخار را داشت. براساس اخبار منتشرشده در رسانه های چینی، نسل جدید این محصول پیشرانه قدرتمند ۱۸۰ اسب بخاری را دارد که این پیشرانه با جعبه دنده ۶ سرعته و تیپ ترونیک جدیدی هماهنگ می شود. البته با توجه به سلیقه بازار ایران و رقبای این محصول در ایران احتمالاً این خودرو با موتور ۱۵۰ اسب بخاری و جعبه دنده CVT در ایران عرضه خواهد شد.

پایگاه خبری اسب بخار

محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.