خانواده X5 M و X6 M معرفی شدند

خانواده X5 M و X6 M
خانواده سری M از محصولات «ب ام و» به شدت در حال گسترش است. ب ام و اکنون دو نسخه دیگر هم به آن ها اضافه کرده است، X5 M و X6 M. هر دو خودروهایی با ویژگی های فنی سفارشی هستند که بر اساس نسل سوم X5 و X6 شکل گرفته اند و یک نسخه Competition را هم در بر می گیرند. سری خودروهای M و M Competition، لوکس تر، استایل زیباتر، تکنولوژی بالاتر و صد البته، اسب بخار بیش تری نسبت به نمونه های استاندارد محصولات باواریایی ها ارائه می دهند.
هر دو مدل X5 M و X6 M از موتور ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوشارژ و سیستم چهار چرخ محرک xDrive بهره مند هستند. در نسخه های استاندارد M، قدرت و گشتاور دلچسب این خودروها به ترتیب ۶۰۰ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر است. این نشان از افزایش ۳۳ اسب بخاری قدرت نسبت به نمونه های قبلی M دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳٫۸ ثانیه ای، بی شک هر عاشق دل باخته ای را سر ذوق می آورد. اما باید بدانید که نسخه های M Competiton حتا قدرتی بیش تر از این هم تولید می کنند.
خانواده X5 M و X6 M
در نسخه های M Competition، همان پیشرانه ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر دیده می‌شود. اما این بار توان تولیدی آن به ۶۱۷ اسب بخار رسیده است. البته خبری از افزایش گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری نیست. قدرت در این خودروها همچون نسخه های استاندارد M، توسط جعبه دنده اتوماتیک ۸ دنده Quick-Shifting انتقال می یابد. X5 M Competition و X6 M Competition، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در مدت زمان ۳٫۷ ثانیه پر می کنند. درحالی که حداکثر سرعت آن ها توسط محدودکننده الکترونیکی، بر روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، ثابت شده است. شرکت ام پاور برای آن دسته از مالکانی که علاقه مند به سرعت گرفتن بیش تر با خودروی خود هستند، سقف سرعت را تا ۲۸۵ کیلومتر بالا می آورد. خریدارانی که این پکیج را انتخاب می کنند، باید برای گذراندن دوره آموزشی رانندگی با سرعت بالاتر، در کلاس های آکادمی مرکزیBmw’s Performance شرکت کنند.
اما سرعت تنها چیزی نیست که این نسخه از Mها را از اسلاف آن ها جدا می کند. ب ام و و مهندسان M به طور تخصصی بر روی سیستم تعلیق خودروها کار کرده اند. سیستم تعلیق تطبیق پذیر M با رول اکتیو پایدارکننده همراه شده است که به طور استاندارد در هر دو سری M و M Competition نصب می شود. ترمزها نیز بزرگ تر از قبل شده اند. به گونه ای که دیسک های جلو ۳۹۵ میلی متری با کالیپرهای ۶ پیستونه و دیسک های عقب، ۳۸۰ میلی متری هستند. در ضمن هم X5 M و هم X6 M، با رینگ های ۲۱٫۰ اینچی M Sport عرضه خواهند شد. راننده در این خودروها قادر به انتخاب سه حالت رانندگی از پشت فرمان است: کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس.
خانواده X5 M و X6 M
ب ام و هر دو خودرو را به المان های ظاهری جدید M مجهز کرده است. جلوپنجره کلیوی با خطوط اسپرت، آینه های کناری آیرودینامیک، لوگوی رنگی M روی بدنه، پا رکابی های آلومینیومی و صفحه استراحتگاه زانو با طراحی سفارشی! همچون X5 و X6 استاندارد، نسخه های M هم از آخرین نسخه BMW’s Live Cockpit Professional با سیستم اطلاع رسانی iDrive بهره می برند. نمایشگر مرکزی در ابعاد غول آسای ۱۲٫۳ اینچی طراحی شده است! تعداد دیگری از آپشن ها هم وجود دارند که در زمان آغاز فروش این خودروها در بهار ۲۰۲۰، در قالب یک کاتالوگ به خریداران معرفی می شوند. قیمت X5 M پایه از ۱۰۵,۱۰۰ دلار آغاز می شود. درحالی که X5 M Competition، بدون درنظر گرفتن مالیات، ۱۱۴,۱۰۰ دلار قیمت دارد. X6 M اندکی گران تر است. قیمت آن از ۱۰۸,۶۰۰ دلار آغاز می شود و برای نسخه Competition، تا ۱۱۷,۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.
گالری ب ام و X5 M


گالری ب ام و X6 M

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.