حذف پیشرانه ۸ سیلندر از نسل جدید لندکروزر

حذف پیشرانه 8 سیلندر از نسل جدید لندکروزر
یکی از مهم ترین دلایل این که چرا «تویوتا لندکروزر» برای بسیاری از دوست داران آف رود و مشتریان بازار خودرو، شاسی بلندی محبوب است، به امکان نصب پیشرانه ۸ سیلندر قدرتمند در این محصول باز می گردد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در واقع، پیشرانه ۵٫۷ لیتری ۸ سیلندر ۳UR-FE بنزینی تویوتا، ۳۸۱ اسب بخار قدرت تولید می کند و تنها پیشرانه قابل انتخاب برای لندکروزر در ایالات متحده آمریکا است.پیشرانه ای که به قدرت زیاد در بیراهه نوردی ها شهره شده است.

اما به تازگی خبر رسیده است که تمام پیشرانه های ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی تویوتا، از سری جدید لندکروزر ملقب به سری ۳۰۰، حذف خواهند شد! اگرچه این خبر هنوز به طور رسمی تأیید نشده است، اما در مصاحبه ای که وب سایت “CarAdvice” با مدیر تحقیق و توسعه تویوتا در استرالیا انجام داده است، آقای «برنارد نادال» “Bernard Nadal” به صورت تلویحی به این موضوع اشاره می کند. نادال می گوید: «شما مشاهده می کنید که در حال حاضر، بسیاری از برندها در حال جمع آوری موتور های ۸ سیلندر بنزینی و دیزل از روی محصولات خود هستند. این اتفاق در جهت دست یابی به تولید کم تر دی اکسیدکربن رخ داده است. بنابراین این یک رویه و استاندارد جدید جهانی است.»
حذف پیشرانه 8 سیلندر از نسل جدید لندکروزر
از صحبت های نادال این چنین برداشت می شود که تویوتا هم قصد پیروی از رویه جهانی را دارد. البته به نظر می رسد پای یک نسخه ۶ سیلندر توربو شارژ قدرتمندتر از پیشرانه ۶ سیلندر سابق لندکروزر در میان باشد! موضوعی که رسانه های استرالیایی هم به آن اشاره کرده اند. بنا به گزارش های منتشر شده، لندکروزر ۳۰۰ با پیشرانه ۶ سیلندر توربو دیزل و بنزینی قدرتمندتر از گذشته، در سال ۲۰۲۱ پا به میدان می گذارد. یک نسخه هیبریدی از پیشرانه ۶ سیلندر نیز به فاصله چند سال پس از معرفی مدل های اولیه، در برنامه عرضه تویوتا قرار می گیرد.
حذف پیشرانه 8 سیلندر از نسل جدید لندکروزر


از سویی دیگر، کاهش تولید دی اکسیدکربن به عنوان مطالبه ای جهانی در یک دهه اخیر در دنیا رواج یافته است. بدیهی است که هیچ یک از کمپانی های معتبر خودروسازی حاضر نیستند با عدم پیروی از مطالبات جهانی، برند خود را مخالف با سیاست های حفظ محیط زیست نشان دهند و بر وجهه خود خدشه وارد کنند. در هر صورت، اگر مرگ لندکروزرهای ۸ سیلندر حقیقت داشته باشد یا نه، ما امیدواریم تویوتا هرگز فراموش نکند که ویژگی اصلی این محصول، قابلیت های آف رودی و بیراهه نوردی است. زیرا در اصل هدف اصلی خریداران چنین خودروهایی، محافظت از محیط زیست نیست! اکنون باید دید مشتریان تویوتا، پیشرانه ۶ سیلندر توربو شارژ را به جای ۸ سیلندر سابق به رسمیت می شناسند یا قید خرید لندکروزر ۳۰۰ را می زنند؟!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.