جلوپنجره قدیمی ب ام و بر روی X7 + ویدیو

جلوپنجره قدیمی ب ام و بر روی X7 + ویدیو
«ب ام و X7» که مدت ها از زمان رونمایی آن می گذرد، همواره در یک مورد، بحث برانگیز بوده است؛ جلوپنجره! بسیاری از مردم جهان و حتا طرف داران سنتی ب ام و هم اعتقاد دارند که باواریایی ها در طراحی ابعاد این جلوپنجره، مبالغه کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

البته این موضوع از نمونه مفهومی X7 آغاز شد، اما هیچ کس فکرش را نمی کرد که ب ام و در نمونه تولیدی هم از جلوپنجره ای با همان ابعاد استفاده کند! در واقع، جلوپنجره X7 بیش تر از آن که بخواهد اصالت خودرو را برساند، به زخمی بزرگ می ماند که بر پیکر این شاسی بلند غول آسا خورده است! همین موضوع سبب شده X7 دست مایه طنز بسیاری از رسانه ها و افراد شود و ویژگی های فنی مثبت و قابلیت های آف رودی آن دور از چشم بمانند.
اما سؤال اصلی این جاست که جلوپنجره X7 چه قدر بزرگ است؟ «جیسون کامیسا» (Jason Cammisa) از رسانه “Road & Track”، راهی پیدا کرده است که از آن طریق می توان عظمت جلوپنجره X7 را بهتر نشان داد! او ایده خود را در قالب پستی در اینستاگرام برای کاربران، به اشتراک گذاشته است. در ویدیویی که در این صفحه مشاهده می کنید و در دیگر پست های منتشر شده در فضای مجازی، کامیسا را می یابید که جلوپنجره X7 را به پیشانی سری ۳ اتاق E30 چسبانده است! این اقدام او در نگاه اول، خنده دار به نظر می آید، اما به درستی نشان می دهد که المان ثابت طراحی های ب ام و، تا چه حد بزرگ تر از همیشه شده است.


ب ام و E30 در دهه ۸۰ میلادی پا به بازارهای جهانی گذاشت. خودرویی با شکل جعبه ای که از برجسته ترین خودروهای کلاس خود در آن سال ها به شمار می رفت. جلوپنجره این مدل از دو پنجره کلیوی، که هر کدام تنها ۶ خط عمودی دارند، تشکیل شده است. این جلوپنجره به طور کامل در محل نصب جلوپنجره X7 غرق می شود!
اما جدا از طنز ماجرا، X7 هنوز محصولی تازه وارد است که جای اصلاح دارد. نسخه X7 M50i، تنها یک ماه است که به بازار معرفی شده است. این مدل، از پیشرانه ۴٫۴ لیتری ب ام و با کد N63 بهره می برد. پیشرانه ای ۸ سیلندر و تویین توربو که ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با این اعداد و ارقام، X7 اکنون در کنار X5 M50i، به عنوان قدرتمند ترین SUVهای ب ام و شناخته می شوند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.