جدیدترین خودروی جک، چه قیمتی در بازار آزاد دارد؟

جک J4 با چه قیمتی به بازار می آید؟
جک J4، خودرویی است سدان که از چند هفته ی پیش در خط تولید کرمان موتور به تولید انبوه رسیده و بر اساس آخرین آمار تولید، در تابستان سال جاری چند صد دستگاه از آن از خط تولید به انبار موقت این شرکت ارسال شده اند.

مدیران 777 مدیران 777

این خودرو در نمایشگاه خودروی کرمان ۹۶ به بازار ایران معرفی شد و چند ماه پیش، با بهایی حدود ۶۶ میلیون تومان پیش فروش گردید. بعد از اولین پیش فروش، قیمت این خودرو افزایش پیدا کرد و آخرین بار، کرمان موتور قیمتی حدود ۷۸ میلیون تومان را برای جک J4 اعلام نمود. بعد از آخرین اعلام قیمت، این شرکت J4 را به صورت پیش فروش و قیمت در زمان تحویل در اختیار مشتریان گذاشت. حال شنیده ها حاکی از آن است که در روزهای آتی تحویل جک J4 انجام می شود و مشتریان می توانند به خودروهای خود برسند. یکی از نکات جالب این است که کرمان موتور پیش از عرضه ی این خودرو در خیابان ها، حاضر شد تا جک J4 را در شرایط فعلی به صورت اقساطی هم در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
با اینکه در روزهای آتی بسیاری از مشتریان جک J4، این خودرو را با قیمت های قطعی اعلام شده در قرار داد تحویل می گیرند، اما حواشی افزایش قیمت و همچنین استفاده ی شرکت های خودرویی از ارز سامانه ی نیما باعث شده تا قیمت بازار آزاد حواله و فیش تکمیل وجه این خودرو به شدت افزایش پیدا کند. برخی از کارشناسان بازار خودرو معتقد هستند که کرمان موتور، مانند رقبایش قیمتی جدید را برای پیش فروشهای بعدی جک J4 در نظر می گیرد. این افراد احتمال قیمتی رسمی فراتر از ۹۰ میلیون تومان را برای این خودرو اقتصادی می دهند و دلیلشان این است که خودروهایی چون جیلی GC6، فاو بسترن B30 و… در این ایام گران شده اند و چون کرمان موتور قیمت جدیدی را برای این خودرو اعلام نکرده، بدون شک با پاسخ به تعهدات قبلی و آغاز پیش فروش جدید، بهای جک J4 را افزایش می دهد.
با وجود این احتمال ها، برخی دلالان و سرمایه گذاران بر روی جک J4، قیمت های غیر منطقی را برای آن اعلام می کنند. اگر به آگهی های موجود در فضای مجازی برای این خودروی اقتصادی مراجعه کنید، برخی قیمتی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان را برای J4 در نظر گرفته اند. این در حالی است که برخی دیگر قیمتی در بازه ی ۱۱۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان به مشتریان اعلام می کنند.
با این حال هنوز کارشناسان خودرو معتقد هستند که خرید حواله های جک J4 و یا هر خودرویی که هنوز وارد بازار نشده است، کار آنچنان صحیحی نیست. زیرا باید منتظر ماند و دید که خودرویی مانند جک J4 چگونه در روزهای اول ظاهر می شود. همچنین در چنین شرایطی، دارندگان حواله های جک J4 هم قیمت های نامعقول را برای آن انتخاب کرده اند. برخی از بازاریان می گویند که اگر جک J4 در پیش فروش جدید قیمتی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را در کارخانه داشته باشد، با توجه به موعد تحویل کرمان موتور می توان قیمتی حدود ۱۱۲ تا ۱۲۰ میلیون تومان را برایش در بازار آزاد در نظر گرفت. زیرا در شرایط فعلی خودروهایی چون رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک و جیلی GC6 در این بازه قرار دارند و خودرویی چون فاو بسترن B30 با کمی امکانات بیشتر و مشخصات بهتر قیمتی حدود ۱۲۹ تا ۱۳۵ میلیون تومان را در بازار آزاد دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

جک J4 یک سدان اقتصادی کلاس B است که به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۱۰۳ اسب بخار با گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر مجهز شده است. توان این خودرو از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته ( CVT ) به چرخ های جلو منتقل می شود. امکاناتی مانند کروزکنترل، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور باد لاستیک و… مجهز است.

برای آشنایی ویدیویی با جک J4 می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.