جدول کیفیت خودروهای داخلی در شهریور ۹۷ اعلام شد

جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) گزارش ارزیابی کیفی خودروهای تولید شده در شهریور ۱۳۹۷ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، طبق اصول ماه گذشته به خاطر نوسان های قیمتی پیش آمده در بازار خودرو، دیگر رتبه بندی خودروها بر اساس قیمت انجام نمی شود. اما همچنان روند جدول ثابت است و به جای بازه ی قیمتی سطوح قیمتی اعلام می شود. طبق گزارش های اعلام شده بر اساس خودروهایی که در شهریور ۹۷ تولید با تیراژ بالا داشته اند، آنچنان تغییر کیفی رخ نداده است. تنها وانت آریسان نسبت به مرداد ۹۷ یک پله ارتقا داشته و توانسته در شهریور ماه به دو ستاره کیفی دست پیدا کند.
اما نکته جالب این است که تمام خودروهای سواری تولید شده در شهریور ۹۷ حداقل دو ستاره و حداکثر ۴ ستاره ی کیفی را اخذ کرده اند. هر چه خودروها به سطوح قیمتی بالاتری نزدیک شده اند، به همان میزان توانسته اند تا در اخذ ستاره ی کیفی قویتر باشند. به عنوان مثال سطح قیمتی ۱، با سه خودروی ۴ ستاره تکمیل شده است و سطح قیمتی ۲، بیشتر با ۴ و ۳ ستاره ها پر شده است. اما وقتی به سطح قیمتی ۴ و ۵ نگاه می کنید، می بینید که خودروهای تولید شده در این رده متناسب با پارامترهای قیمتی آنچنان با کیفیت نیستند و بسیاری از آن ها تنها دو ستاره کیفی را دارند.
ستاره های اعطا شده از جانب شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بر اساس کیفیت خودروهای تولیدی در هر ماه است و معیار اصلی، بهای ریالی خودرو و سطح کیفیت آن است. به عبارت ساده هر خودرو با توجه به قیمتی که دارد، باید حداقل هایی را در کیفیت داشته باشد و وقتی کمتر از ۲٫۵ و یا همان سه ستاره ظاهر می شود، نسبت به قیمت خود کیفیت نامناسبی را در بحث تولید دارد.
ISQI هر ساله به غیر گزارش های ماهانه ی کیفیت خودروهای تولیدی، گزارش رضایت مشتریان از کیفیت خودروها و گزارش های مختلف دیگری را در زمینه ی خودرو اعلام می کند. در گزارش های جدید این شرکت از خودروهای تولید شده مشخص است که با کاهش روند تولید محصولات رنو، چند وقتی است کیفیت برخی از محصولات این کمپانی اروپایی افت کرده و گاهی با وجود ۴ ستاره ی کیفی پایینتر از خودروهای پژو قرار گرفته اند. از طرفی دیگر نمی توان گفت که تمام خودروی رنو ۴ ستاره کیفی را دارند و طبق جدول برخی از محصولات آن با سه ستاره ی کیفی تولید می شوند.

جدول رسمی ISQI برای کیفیت خودروهای تولید شده در شهریور ماه ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

جدول کیفیت خودروهای داخلی در شهریور 97 اعلام شد

جدول کیفیت خودروهای داخلی در شهریور 97 اعلام شد

جدول کیفیت خودروهای داخلی در شهریور 97 اعلام شد

جدول کیفیت خودروهای داخلی در شهریور 97 اعلام شد

جدول کیفیت خودروهای داخلی در شهریور 97 اعلام شد

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.