جدایی لوکسژن از دانگ فنگ و مشکل جدید برای آذویکو!

لوکسژن U6

چند روز قبل، مدیران کمپانی «لوکسژن» تایوان به صورت رسمی در رسانه های چینی و تایوانی اعلام کردند که دیگر همکاری با گروه «دانگ فنگ» ندارند و از این پس بدون مشارکت با DFM فعالیت خواهد کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ اواخر هفته گذشته مدیران ارشد کمپانی لوکسژن به صورت رسمی عدم ادامه همکاری خود با گروه دانگ فنگ را اعلام کردند و گویا می خواهند تا فرایند عرضه محصولات صادراتی خود را به شیوه مستقل و بدون مشارکت DFM پیش ببرند. این اتفاق در حالی رخ داده که شرکت «آذویکو» با قرارداد واسطه ای و از طریق دانگ فنگ توانسته تا مجوز تولید محصولات لوکسژن در ایران را دریافت کند. با توجه به اینکه تولید صادراتی لوکسژن توسط کارخانه های دانگ فنگ در چین انجام می شد، بدیهی است که این سبک فعالیت، روشی برای دور زدن تحریم ها بوده و از سویی نتیجه کار را برای آذویکو حاصل نموده است. اما حالا که لوکسژن همکاری خود را با دانگ فنگ خاتمه داده است، این سوال پیش می آید که طرف ایرانی، از چه طریقی برنامه عرضه محصولات این نشان تایوانی را ادامه می دهد؟

در حال حاضر شرکت آذویکو با موج عظیمی از مشتریان شاکی «ام جی» مواجه است که هر از چندگاهی نارضایتی خود را در قالب تجمع های اعتراضی در مقابل وزارت صمت، سازمان حمایت و دفتر مرکزی شرکت مربوطه اعلام می دارند. در روزهای گذشته شاهد بودیم که با وجود تمام نارضایتی های حواله داران ام جی ۳۶۰ و از سویی بدعهدی های شرکت آذویکو، تعزیرات حکومتی حقوق قانونی را برای این خودروساز خصوصی درنظر گرفته و در میان دعوای مشتری و شرکت، حق اصلی را به آذویکو داده است.

به همین جهت شرکت آذویکو هم به مشتریان خود اعلام کرده است که به جای تحویل ام جی ۳۶۰، امکان تحویل خودروهایی مانند لوکسژن U6 و دانگ فنگ S50 را در آینده نزدیک دارد و می خواهد تا محصولات جدیدش را با معیار قیمت گذاری روز در اختیار حواله داران ام جی قرار دهد. حال با ایجاد این تعهد، لوکسژن مشارکت خود را با دانگ فنگ قطع کرده و عملا امکان تولید ادامه دار خودروهای این نشان تایوانی در آذویکو در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. حال باید منتظر بود و دید که آیا شرکت آذویکو می تواند تولید لوکسژن U6 را به صورت مستمر در ایران ادامه دهد و یا فقط تعدادی از این کراس اوور تک دیفرانسیل را تولید می کند و به بخشی از مشتریان ام جی اختصاص می دهد؟!

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.