جانشین پراید، نیامده الکتریکی شد! + ویدیو

جانشین پراید، نیامده الکتریکی شد! + ویدیو
” رنو “ی فرانسه دوران رنسانس خود را تجربه می کند. شراکت با ” نیسان “، رنو را به کلی در قرن بیست و یکم متحول کرده است. رنو به طور رسمی در نمایشگاه پاریس امسال اعلام کرد که قصد دارد نسخه هیبریدی را به طیف خاصی از محصولات خود اضافه کند. به گفته رنو، کلیو، کپچر و مگان در نسخه های هیبریدی تولید خواهند شد. برنامه تولید محصولات هیبریدی سگمنت C رنو از سال ۲۰۲۰ آغاز می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸ رنو افزون بر اعلام برنامه جامع و استراتژی خود در قبال ساخت هیبریدی ها، از یک کراس اوور تمام الکتریکی نیز پرده برداشت. خودروی K-ZE یک مینی کراس اوور کوچک تمام برقی است که توانایی پیمایش ۲۵۰ کیلومتر مسافت را دارد. در حقیقت این خودرو چیزی نیست جز یک رنو کویید برقی! ارزان ترین محصول کمپانی فرانسوی که روزگاری قرار بود به عنوان جانشین پراید در کشورمان معرفی شود! خودرویی که هم اکنون در بازار‌های برزیل و هند با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شده است.
جانشین پراید، نیامده الکتریکی شد! + ویدیو


به گفته مقام های رنو، کویید الکتریکی از سال ۲۰۱۹ در بازار چین عرضه خواهد شد و به مرور پای آن به دیگر بازار‌های جهانی هم باز می‌شود. رنو می گوید K-ZE از دو سیستم شارژ جداگانه سازگار با یکدیگر برخوردار است که هر دوی آن ها با اتصال به برق خانگی یا جایگاه های شارژ عمومی کار می کنند. K-ZE خلاف کویید بنزینی از فهرست امکانات کاملی برخوردار است و در تمام تیپ ها با سنسور‌های پارک، دوربین عقب، نمایش گر مرکزی و رهیاب ماهواره ای عرضه می‌شود. اگرچه مدت ها است در انگلستان و اروپا وجود چنین آپشن هایی بسیار عادی به نظر می رسد، با این حال همین ویژگی ها می توانند خشاب رنو را برای رقابت با محصولات الکتریکی بومی ساخت چین، پر نگه دارند.
همانند آن چه در نسخه الکتریکی داچیا ساندرو استپ وی مشاهده شده بود، پیشانی K-ZE با جلو پنجره V شکل و چراغ های روشنایی روز پوشانده شده است. در نمای کناری هم تزیینات مشکی جدید و المان های انحصاری نسخه الکتریکی خودنمایی
می کنند. نمای عقب این خودرو اکنون بیش از هر زمان به کلیو نزدیک شده است. چراغ هایی یخی و شیشه مات. K-ZE در بازار چین با همکاری شرکت e-GT عرضه خواهد شد. این شرکت نوپا از فعالان صنعتی در زمینه انرژی های نوین و جوینت ونچری جدید بین کمپانی ” دانگ فنگ ” و گروه ” رنو – نیسان ” به حساب می آید.

رنو کویید خودرویی بود که می توانست در صورت ورود به ایران، به پشتوانه اعتبار برند فرانسوی، فروش قابل توجه ای را تجربه کند و به خودروی منتخب قشر متوسط جامعه تبدیل شود. با تولید انبوه کویید، پراید همچون پیکان به تدریج از خیابان ها زدوده
می شد و خودروسازان ایرانی می توانستند از این پلت فرم به منظور تولید محصولات ملی جدید بهره برداری کنند. قطعه سازان داخلی نیز به زنجیره جهانی تامین کنندگان رنو – نیسان می پیوستند. البته تحقق این رویا در کنار تولید کویید، به عملی شدن پروژه سرمایه گذاری مستقل رنو در ایران نیز بستگی دارد. با این حال دفتر روزگار به گونه ای دیگر ورق خورد و اکنون نه تنها کویید نیامده است، بلکه با ادامه شرایط کنونی، خط تولید خانواده تندر و ساندرو هم به سمت تعطیلی می رود. گویی از کویید برای ما تنها نامی باقی ماند و برای فرنگی ها نسخه تمام الکتریکی‌‌!

سپهر عظیمی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.