تیزر لکسوس از چراغ های عقب نسل جدید IS

لکسوس IS 2021

درحالی که اصلاً انتظارش را نداشتیم، «لکسوس» از تغییر چهره مدل “IS” در آینده نزدیک خبر داد. در واقع، هیچ رندر و تصویر جاسوسی‌ای از این خودرو منتشر نشده بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اکنون قرار است پس از هفت سال، سرانجام این سدان لوکس کامپکت وارد هفتمین نسل خود شود. بنابراین دیر یا زود باید شاهد این پوست اندازی می بودیم. جدیدترین نسل «ب ام و» سری ۳، به عنوان رقیب اصلی IS، با چراغ های پیوسته در عقب معرفی شد. این المان در طول سال های اخیر، بسیار در بین خودروسازان محبوب شده و بسیاری از آن ها از چراغ هایی به این شکل در نمای عقب خودروهایشان استفاده می کنند.

مدیران 777 مدیران 777

لکسوس تا این لحظه هم هیچ علاقه ای به انتشار جزییات پروژه IS جدید از خود نشان نداده است. در واقع، گویی تمام هیجان برخورد با این خودرو به تاریخ رونمایی آن، نهم ژوئن، انتقال یافته است. براساس برخی شایعه ها، دیگر خبری از مدل F Sport در نسل جدید IS نخواهد بود. در عوض، مدل IS500 به عنوان پرچم دار خانواده IS، همچنان با موتوری ۸ سیلندر به دست خریداران می رسد. البته هنوز نمی توان اظهار نظر قطعی کرد که آیا لکسوس، یک پیشرانه تویین توربو برگرفته از مدل مسابقه ای LC را با پیشرانه ۵٫۰ لیتری ۸ سیلندر جایگزین می کند یا نه؟!

دیگر قطعه گمشده از پازل IS جدید، پوسته زیرین این خودروست. گزارش های ضد و نقیضی درباره پلت فرم استفاده شده در IS جدید به گوش می رسند. برخی می گویند لکسوس به جای استفاده از پلت فرم جدید TNGA-L، همان ساختار استخوان بندی قبلی را حفظ کرده است. برخی گزارش ها هم گفته اند که احتمالاً موتورها نیز به طور کامل از نسل قبل به نسل جدید منتقل می شوند، از جمله پیشرانه ۸ سیلندر برای مدل IS500. در عوض، گمانه زنی های دیگری هم خبر از طراحی موتور ۶ سیلندر تویین توربو ۳٫۵ لیتری برای IS500 می دهند که حداکثر ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

با انقراض مدل GS، پیش بینی می شود IS تبدیل به مهم ترین سدان استراتژیک لکسوس شود. بنابراین احتمالاً شاهد لوکس تر شدن کابین و تریم داخلی IS برای پر کردن جایگاه GS هم خواهیم بود. همچنین اگر IS بخواهد جای GS را بگیرد، باید در طراحی بیرونی نیز اسپرت تر و خوش استایل تر شود. این موضوع البته در تیزر منتشرشده توسط لکسوس از طراحی چراغ های عقب IS جدید هم نمایان است. هنوز چیزهای زیادی از IS 2021 وجود دارند که ما نمی دانیم، اما احتمالاً ما پاسخ بسیاری از پرسش هایمان را تا هفته آینده خواهیم گرفت.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.