تویوتا سوپرا تارگا جایگزین GT-86 کانورتیبل می شود

تویوتا سوپرا کانورتیبل
سوبارو BRZ و تویوتا ۸۶، دوقلوهای اسپرت ژاپنی هستند که مدت ها است در بازار عرضه می شوند. مزدا MX-5 Miata رقیب اصلی این دو خودرو است که در نسخه کانورتیبل نیز عرضه می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما نسخه بدون سقف BRZ و ۸۶ هیچ گاه به تولید انبوه نرسید. تویوتا تنها به معرفی مفهومی FT-86 Open بسنده کرد. اما از زمان معرفی نسل جدید سوپرا، همه چیز در کمپانی «تویوتا» تغییر پیدا کرده است. در گزارش ها آمده که «تتسویا تادا» (Tetsuya Tada) سرمهندس پروژه سوپرای جدید، در سخنرانی های خود به عرضه احتمالی یک رودستر جدید در این شرکت اشاره کرده است.
تویوتا gt86 اپن
البته مصاحبه تتسویا ناتمام ماند و مشخص نشد این اسپرت جدید بدون سقف، نسخه تولیدی مفهومی FT-86 Open است یا نه؟ با این حال، به نظر نمی آید تویوتا به این زودی ها قصد خداحافظی با اتاق ۸۶ را داشته باشد، اما برای تمرکز بر فروش بیش تر سوپرا، بعید نیست که دست به کاهش تیراژ تولید محصول مشترک خود با سوبارو بزند یا حتا ممکن است این هدف با حذف برخی از نسخه های خاص ۸۶ از برنامه تولیدات آتی همچون نسخه کانورتیبل حاصل شود!
با تمام این صحبت ها، نسل جدید سوپرا محصولی بسیار ارزشمند و استراتژیک برای تویوتا است. خودرویی که احتمال تولید آن در نسخه با سقف بازشو (تارگت) بسیار بالا است. به خصوص این که نسل جدید ب ام و Z4 هم به عنوان خواهر خوانده آلمانی سوپرا، در دو مدل کوپه و تارگا عرضه می شود. به نظر می رسد برای رقابت با ب ام و، تویوتا باید نسخه تارگا از سوپرا را هرچه سریع تر معرفی کند. حتا اگر مقامات تویوتا به طور مستقیم به رقابت خود با باواریایی ها اشاره نکنند، به آسانی می توان صحت وجود این موضوع را دریافت.
از سویی، تاریخچه سوپرا مهر تأیید دیگری بر احتمال عرضه نسخه تارگا می زند، چرا که A70 و A60 به عنوان نسل های پیشین سوپرا، هر دو از نسخه بدون سقف یا با سقف بازشو، برخوردار بودند. بنابراین طبیعی است که A80 نیز به عنوان جدیدترین نسل از این اسطوره ژاپنی ها، در مدل تارگا به مشتریان و علاقه مندان عرضه گردد. در نهایت باز هم می گوییم که تا این لحظه شرکت تویوتا هرگز شایعه تولید سوپرا تارگا را تأیید نکرده است اما این خبر از سوی آن ها رد یا تکذیب هم نمی شود! آن چه واضح به نظر می رسد، ترجیح تویوتا بر جایگزینی تدریجی سوپرا با ۸۶ است.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.