تولید آلفارومئو جولیتا برای همیشه متوقف می شود

آلفارومئو جولیتا

شرکت «آلفارومئو» تا اواخر سال ۲۰۲۰ تولید هاچ بک اسپرت «جولیتا» را متوقف خواهد کرد. آلفارومئو جولیتا یکی از خودروهای هاچ بک اسپرت در سگمنت C به شمار می رود که مدتی در ایران نیز فروخته شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۰ رونمایی شد و تولید آن تاکنون ادامه یافته است. با وجود این که آلفارومئو جانشین مستقیمی را برای این خودرو درنظر نگرفته است، اما شاسی بلند جدید «توناله» جایگزین جولیتا خواهد شد.

آلفارومئو جولیتا

«فابیو میلیاواچا»، مدیر بخش بازاریابی محصولات آلفارومئو، علاوه بر تأیید خبر توقف تولید جولیتا، خبر توقف تولید نسخه GTA از شاسی بلند استلویو را نیز تأیید کرده است. به گفته وی:

«هدف این است که خودروی شاسی بلندی در سگمنت C داشته باشیم. بنابراین شاسی بلند توناله جایگزین جولیتا خواهد شد. با وجود ارتفاع بیش تر نسبت به مدل هاچ بک، توناله سواری نرمی دارد و برای استفاده روزانه مناسب خواهد بود. انتظار نداریم که سواری دینامیکی از نقاط ضعف توناله باشد.»

آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا از سال ۲۰۱۰ در خط تولید Piedimonte San Germano شرکت ایتالیایی تولید شده است. این خودرو رقابت مستقیمی را با هاچ بک های کامپکتی همچون فولکس واگن گلف، فورد فوکوس، رنو مگان، اوپل استرا و پژو ۳۰۸ تجربه کرده است. جولیتا با پیشرانه های متعدد بنزینی و دیزلی عرضه و دو انتخاب جعبه دنده ۶ دنده دستی و اتوماتیک برای آن درنظر گرفته شد.

آلفارومئو جولیتا

 بهترین آمار فروش جولیتا در اروپا با ۷۸٫۹۱۱ دستگاه در سال ۲۰۱۱ رقم خورد. با این وجود، رقم فروش جولیتا در سال گذشته تنها به ۱۵٫۶۹۰ دستگاه رسید، در حالی که رقیب اصلی این خودرو، یعنی فولکس واگن گلف، در سال گذشته فروش ۴۱۰٫۷۷۹ دستگاه را تجربه کرد. فروش فورد فوکوس نیز در سال گذشته به ۲۲۴٫۴۰۱ دستگاه رسید.

آلفارومئو جولیتا

 در حالی که شاسی بلند توناله تاکنون به صورت رسمی معرفی نشده، اما عکس های جاسوسی متعددی بدون پوشش استتاری از این خودرو منتشر شده است. توناله اولین خودروی پلاگین هیبریدی آلفارومئو خواهد بود. این خودرو به احتمال زیاد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در نسخه نهایی به بازار عرضه خواهد شد. همانند جیپ رنه گید و کامپس ۴xe، توناله نیز از پیشرانه ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی با دو خروجی ۱۸۷ و ۲۳۷ اسب بخار بهره می برد.

آلفارومئو جولیتا

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.