توقف تولید برخی خودروها دائمی نیست

لیفان 820، مستعد برای گران شدن!
هر بار که آمار تولید خودرو در کشور منتشر می شود، برخی رسانه ها خبر از توقف تولید برخی محصولات می دهند که با توجه به جداول ارائه شده درست است. ولی اعلام چنین خبری باعث می شود عموم جامعه فکر کنند که دیگر فلان خودرو تولید نمی شود. ولی با نگاهی دقیقتر و انجام برخی پیگیری ها می توان به این نتیجه رسید که توقف تولید برخی خودروها به صورت موقتی بوده و بسیاری از خودروسازان به صورت شیفتی خودرویی را به خط تولید می فرستند.
چند روزی است که با اعلام توقف تولید پنج خودرو داخلی، برخی مشتریان و مالکین فکر می کنند که به طور کامل این اتفاق افتاده است. ولی پیش از این همین چنین اخباری منتشر شد و بعدها شرکت ها دلایل آن را مطرح کردند. حال با در نظرگیری این مسئله و سابقه برنامه های تولیدی گذشته می توان اعلام کرد که تولید خودرویی چون لیفان ۸۲۰ به طور کامل متوقف نشده است. لیفان ۸۲۰ که از ابتدای سال ۹۵ به بازار ایران آمد، تا به امروز توانسته نظر مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند و به عنوان یک سدان چینی بزرگ با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان محبوب ظاهر شود. لیفان ۸۲۰ با تیراژ دو هزار و ۸۰۵ دستگاه در سال ۹۵ تولید شده است و تا به امروز با مجموع سال ۹۴ حدود سه هزار دستگاه از به بازار رسیده و مشتریان از آن ها استفاده می کنند. وقتی به لیست تولید ماهانه شرکت کرمان موتور نگاه می کنید و آن ها را در کنار هم مقایسه کنید، بدیهی است که با توجه به برنامه فروش و سیاست های کاری، خط تولید این شرکت در هر ماه، خودرویی را با تیراژ بیشتر تولید می کند و گاهی برخی خودروها را در صف تولید قرار نمی دهد. بدیهی است که اسفند۹۵ هم چنین برنامه ای در خط تولید کرمان موتور اتفاق افتاده است و این شرکت جک S5 و J5 را با تیراژ بیشتر تولید کرده است. برخی شنیده ها حاکی از آن است که سال جدید، لیفان با برنامه قوی تری نسبت به سال های گذشته در بازار ایران حاضر می شود و می تواند سهم به مراتب بیشتری از بازار ایران را به خود اختصاص دهد. افزایش تیراژ تولید لیفان ۸۲۰ و زمزمه های حضور X80 را می توان از جمله مدارکی دانست که این شنیده ها را تایید می کند.
به هر حال می توان به دوستاران این خودرو امید داد که لیفان۸۲۰ دوباره در سال ۹۶ به بازار بر می گردد و مشتریان می توانند برای خرید آن اقدام کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.