تناقضی در فروش خودروسازان که توجهی به آن نمی شود!

قیمت خودرو

همچنان شاهد هستیم که خودروسازان کشور برخی از خودروها را با تاخیر چند ماهه به دست مشتریان می رسانند. اما با آغاز سال جدید، مشکل تاخیر در تحویل خودروهای صفر کیلومتر با مسئله ای جدید ترکیب شده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ بسیاری از خودروهایی که قرار بوده تا در زمستان ۱۳۹۸ به دست مشتریان برسند، به تازگی مرحله صدور دعوتنامه را تجربه می کنند و قرار است تا در روزهای آتی به خریداران تحویل داده شوند. اما نکته مهم این است که با توجه به افزایش هزینه های بیمه شخص ثالث، خودروسازان مابه التفاوت نرخ بیمه را از سود تاخیر مشتریان کسر کرده اند. با وجود اینکه در تمام قراردادهای خودرویی ذکر شده که با توجه به تغییر عوامل موثر و خارج از کنترل خودروساز، امکان تغییر قیمت قانونی وجود دارد، اما برای بسیاری از مشتریان این سوال پیش آمده که چرا آن ها باید به خاطر تاخیر خودروساز، هزینه ای بیشتر را به بیمه بپردازند؟ زیرا در صورتی که خودروساز در همان زمستان ۱۳۹۸، خودروها را به دست مشتریان می رساند، دیگر نیازی نبود تا امروز بحث مابه التفاوت بیمه شخص ثالت در صدور دعوتنامه ها مطرح شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با نگاهی به فرایند کلی این اتفاق، بدیهی است که مشتریان حق دارند تا به پاسخی قانع کننده از سوی خودروسازان برسند و از طرفی خودروسازان هم با توجه به مفاد قرارداد بین خود و مشتریان، این حق را به خود می دهند تا مابه التفاوت بیمه را از صدور تاخیر مشتریان کسر نمایند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.