تلاش دانگ فنگ برای عرضه محصولات جدید در ایران

خودروهای دانگ فنگ

به تازگی برخی منابع خبری به خبرنگار اسب بخار اعلام کرده اند که نمایندگان چینی دانگ فنگ در ایران به دنبال تولید محصولات جدید این خودروساز شرقی در کشور هستند. در حال حاضر ۵ خودروساز ایرانی تفاهم ابتدایی را برای تولید محصولات جدید این شرکت انجام داده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ پنج خودروساز مورد نظر تنها قصد دارند که محصولات شاخه اصلی دانگ فنگ را در بخش سواری به بازار ایران بیاورند و در این بین، برخی خودروسازان دیگر به سراغ شرکای دانگ فنگ و شرکت های تابعه این نشان چینی رفته اند. در حال حاضر ایران خودرو، زامیاد و خودروسازی فردا جز خودروسازانی هستند که فرایند تولید محصولات دانگ فنگ را در دستور کار خود قرار داده اند و حال دو خودروساز دیگر سعی دارند تا چند محصول سواری این نشان تجاری را در خطوط تولید خود مونتاژ کنند. دانگ فنگ H30 کراس، فودی لندفورت یا دانگ فنگ S16 (زامیاد تیوان)، ریچ، SX6 (فردا SX6) و SX5 (فردا SX5) خودروهایی هستند که در حال حاضر پروژه تولید و مونتاژ آن ها در شرکت ها نام برده مطرح شده و یا در دست انجام است. البته که شرایط تحریم و از سویی شیوع ویروس کرونا، رفع برخی تاخیرها و وقفه های در تولید یکنواخت را با چالش مواجه کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گفته یک منبع خبری آگاه، یکی از خودروسازان فعال در بخش خصوصی فعلا یک سدان متوسط از محصولات دانگ فنگ را برای تولید در کارخانه اش انتخاب کرده است. با توجه به محصولات جدید دانگ فنگ، احتمال آن بسیار است که این خودروساز ایرانی «دانگ فنگ فنگِن D53» یا همان «آولوس» را انتخاب کرده باشد. همچنین یکی دیگر از شرکت های خصوصی که به تازگی برنامه تولید خودرو را در پیش گرفته است، فعلا دو کراس اوور و شاسی بلند این کمپانی چینی را برای مونتاژ در کارخانه خود انتخاب نموده است. برخی احتمال می دهند که با توجه به سابقه فعالیت آن شرکت در زمینه عرضه محصولات به نسبت لوکس، «دانگ فنگ AX7» و «دانگ فنگ IX7 و IX5» به عرصه تولید برسد.

با توجه به اینکه شرکت های داخلی در حال مذاکره با طرف چینی هستند و از سویی دانگ فنگ همچنان فرایند مذاکره با سایر خودروسازان را در برنامه خود دارد، بدیهی است که امکان هرگونه تغییر در اتفاق های پیش رو وجود دارد. همچنین به خاطر شرایط و فرایند مذاکره ها، طرف های ایرانی آنچنان تمایل ندارد تا فعلا نامشان به صورت رسمی اعلام شود.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.