تغییر امکانات پژو پارس، دنا، پژو ۲۰۷i، سورن و H30 کراس از جانب ایران خودرو

تغییر امکانات پژو پارس، دنا، پژو 207i، سورن و H30 کراس از جانب ایران خودرو
به تازگی در پی پیام یکی از مخاطبان اسب بخار متوجه شدیم که ایران خودرو کلاس بندی جدیدی را برای بسیاری از محصولات تولیدی خود ایجاد کرده و در این طرح قرار است که خودروها را ساده تر عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حال حاضر وقتی به وبسایت ایران خودرو مراجعه می کنید و به بخش محصولات می روید، می بینید که خودروهایی چون پژو پارس، دنا، پژو ۲۰۷i، سورن و H30 کراس نیز با کلاس بندی جدیدی قابلیت عرضه را پیدا کرده اند. حال با کمی دقت می بینید کلاس بندی و تیپ های جدید خودروهای نام برده، با افزایش امکانات و برتری خاصی قرار نیست که به دست مشتریان برسند. بلکه قرار است که در گام نخست ایران خودرو رینگ های طرح اسپرت و آلیاژی خود را به رینگ های فولادی تبدیل کند. البته که ایران خودرو رینگ های اسپرت خود را با نام آلومینیومی معرفی می کند و طبق ترجمه Alloy Weels، گفتن رینگ های آلومینیومی تا حدی اشتباه است. زیرا معنی واضح این اصلاح رینگ های آلیاژی است که می تواند ترکیباتی از آلومینیوم، منیزیوم و… را در خود داشته باشد.
اما به هر حال، احتمال آن زیاد است که ایران خودرو در آینده نزدیک هنگام پیش فروش خودرو، با اعلام کلاس بندی مربوط به هر خودرو بخواهد تا محصولاتش را با رینگ های فولادی قدیمی عرضه کند. برای همین می توانید پیش از ثبت نام لیست زیر را به خاطر سپارید. اسامی موجود در لیست زیر، خودروهایی است که ایران خودرو برنامه دارد تا آن ها را به جای عرضه با رینگ های آلیاژی، با رینگ های فولادی و قالپاق به دست مشتریان برساند:

پژو پارس LX کد کلاس های ۲۸۵۱۶ و ۲۸۵۱۷ با رینگ ۱۵ اینچ فولادی
پژو ۲۰۷i دنده ای کد کلاس ۶۰۰۰۵ با رینگ ۱۴ اینچ فولادی
دنا معمولی کد کلاس ۷۰۱۱۲ با رینگ ۱۵ اینچ فولادی
سورن ELX کد کلاس ۵۷۵۱۵ با رینگ ۱۵ اینچ فولادی
سورن ELX توربوشارژ کد کلاس ۵۸۲۰۴ با رینگ ۱۵ اینچ فولادی
دانگ فنگ H30 کراس کد کلاس ۷۲۳۰۴ با رینگ ۱۶ اینچ فولادی

برخی می گویند که مشکلات ایجاد شده به خاطر تحریم ها و همچنین افزایش بهای تولید خودروها، باعث شده تا ایران خودرو از این پس به جای استفاده از رینگ های آلیاژی به سراغ رینگ های ارزان قیمتی چون فولادی قدیمی با قالپاق روی بیارود. حال باید منتظر باشیم و ببنیم که نحوه عرضه خودروها با رینگ فولادی به چه سبک است و آیا مشتری می تواند با بهای تمام شده کمتر، در کنار وجود رینگ های آلیاژی به سراغ رینگ های فولادی بیاید و یا اینکه به اجبار باید از این کلاس بندی های جدید در خرید خود استفاده نماید؟

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.