تصاویر سایپا شاهین در حال تست فنی با پیشرانه جدید

سایپا شاهین

به تازگی یکی از مخاطبان پایگاه خبری «اسب بخار» تصاویری را از یک دستگاه «سایپا شاهین» با پلاک گذر موقت تهیه کرده که نشان می دهد تست های فنی این خودرو با پیشرانه جدید در حال برگزاری است.

مدیران 777 مدیران 777

پیش از این، سایپا پیشرانه های مختلفی را برای SP100 یا همان شاهین (رهام سابق) نصب کرد. اما با نزدیک شدن به تولید انبوه این سدان، اعلام شده که این خودرو با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو به بازار عرضه می شود. این شرکت که برنامه دارد تا در هفته های آتی پیش فروش شاهین را آغاز کند، همچنان تست های بلندمدت این خودرو را با پیشرانه تایید شده انجام می دهد. تا به امروز تعدادی سایپا شاهین در کارخانه تهران این شرکت مونتاژ شده و گویا قرار است تا از هفته آینده، تولید آزمایشی این سدان پلتفرم SP100 با تیراژ بیشتری آغاز گردد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با توجه به اطلاعات رسمی موجود، شاهین با پیشرانه M15 توربو به بازار می آید. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ به سامانه توربو شارژر مجهز شده است. در اولین اطلاع رسانی سایپا گفته شد که شاهین قدرت ۱۰۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر در اختیار دارد. حال با توجه به تست های بلند مدت جدید، نسخه های قویتر این پیشرانه با توان ۱۲۱ اسب بخار و ۱۷۵ نیوتن متر آماده شده است. منابع خبری می گویند که نتایج تست های فنی M15 توربو مثبت بوده و برای تضمین عملکرد آن، بررسی و بازنگری در مهندسی آن در کشورهای خارجی در دست انجام است.

به گفته مدیران سایپا، شاهین در ابتدا با پیشرانه ۵ سرعته دستی جدید به بازار می آید و در تیپ های آپشنی مختلف عرضه خواهد شد. سانروف، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، تریم داخلی چرم، شیشه ها و آینه های برقی، آینه تاشو برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی، سیستم GSI، استاندارد ایمنی ECE و… از جمله ویژگی های سایپا شاهین است. نمونه های فول آپشن این سدان جدید به کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، رینگ ۱۶ اینچی، رادار نقطه کور، صندلی برقی راننده، کیسه هوای جانبی و پرده ای مجهز خواهد بود.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.