تصاویر جدید از جتور X70 در ایران

جتور X70

روز گذشته دوباره تصاویر جدیدی از نسخه استتار شده «جتور X70»، توسط مخاطبان «اسب بخار» برای این رسانه ارسال شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در اولین روز هفته جاری پایگاه خبری اسب بخار، حضور یک دستگاه جتور X70 استتار شده را در جاده های کشور گزارش کرد. آن طور که از تصاویر ارسالی مخاطبان این رسانه مشخص است، شرکت ایرانی استتار حداکثری را بر روی بدنه این خودرو اعمال کرده و حتی تا حدودی الگوی شیشه های جانبی را با برچسب های استتار تغییر داده است.

با کمی دقت به ظاهر چراغ های عقب، درِ صندوق، بال عقب، باربند تزیینی، سپر و… می توان متوجه شد که این کراس اوور استتار شده همان «جتور X70» است. جتور (Jetour) به عنوان یکی از نشان های تجاری گروه «چری» چین به حساب می آید و چند سالی است که در زمینه تولید کراس اوور فعالیت می کند. جتور X70 هم یک کراس اوور با پلتفرم مشابه به «چری تیگو ۸» است و خودرویی ۷ نفره به حساب می آید. جتور ایکس ۷۰ در نسخه های مختلف تولید می شود و نمونه های جتور X70، X70S، X70M، X70S EV، X70 پلاس و X70 کوپه در بحث تریم داخلی و تا حدی ظاهر جلو و عقب با هم متفاوت هستند. با توجه به تصویر خودروی استتار شده، می توان گفت که X70 وارد شده به ایران از نمونه معمولی و غیر الکتریکی است و می تواند در رده X70 و X70S (با توجه به نام گذاری این خودرو در برخی بازارها) قرار بگیرد.

جتور ایکس ۷۰ با پیشرانه ۱٫۵ لیتری به بازارهای هدف صادر می شود و فعلا دو نسخه ۱۴۷ اسب بخار و ۱۵۶ اسب بخار را دارد. گشتاور این پیشرانه ها به ترتیب ۲۱۰ و ۲۳۰ نیوتن متر است و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی این کراس اوور چینی می رساند. ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، سقف پانورامیک، جلو آمپر دیجیتال، تهویه مستقل جلو و عقب، سنسور نور و باران، چرخش چراغ ها در پیچ، سامانه پیشگیری از تصادف، ترمز پارک برقی، درِ صندوق برقی و… از جمله امکانات جتور X70 است.

هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که کدام شرکت ایرانی، این نشان چینی را برای همکاری انتخاب کرده است. از سویی این احتمال هم وجود دارد که به غیر از مدیران خودرو، شرکتی دیگر بحث عرضه برند جانبی چری، یعنی جتور را در ایران دنبال می کند. پیش از این گفته می شد که یکی از واردکنندگان خودرو، برای حضور در بازار خودروهای مونتاژی مذاکراتی را با برندهای جانبی چری آغاز کرده است. از سویی برخی منابع خبری می گویند که تولید محصولات جتور، با نشان ایرانی در گروه خودروسازی کرمان (کرمان خودرو) انجام خواهد شد.

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.