تست های جاده ای چری آریزو۶ همچنان ادامه دارد

تست های جاده ای چری آریزو۶ همچنان ادامه دارد
روز گذشته دو دستگاه چری آریزو۶ با پلاک گذر موقت توسط خبرنگاران اسب بخار در جاده های حوالی تهران دیده شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، کارشناسان فنی شرکت مدیران خودرو همچنان تست های تطبیق و هماهنگی سازی این سدان جدید چینی را در شرایط و جاده های مختلف انجام می دهند.

مدیران 777 مدیران 777

گویا در حال حاضر یک دستگاه چری آریزو۶ سفید و بژ برای تست های فنی به ایران آمده اند. تصاویر اولیه از ترخیص این دو خودرو نشان می داد که ابتدا آریزو۶های مورد نظر با بدنه استتار شده به ایران آمده بودند و گویا حال شرکت مدیران خودرو مجبور شده تا این دو خودرو را بدون مخفی کردن ظاهر بدنه با برچسب های بدنه، در جاده ها به حرکت در آورد. چنینی پیش تصاویر لندفورت شرکت زامیاد با بدنه استتار شده در تهران منتشر شد و گویا می شود با پیگیری های زیاد خودروهای جدید را پیش از عرضه به بازار به صورت استتار در خیابان ها به حرکت در آورد.
در حال حاضر مدیران خودرو تنها لوگوی چری آریزو۶ را پوشانده است و حتی نام « Arrizo6 » نیز روی درب صندوق این خودرو سدان دیده می شود. با توجه به این تصویر مشخص است که دیگر نام آریزو۶ برای سدان جدید چری و مدیران خودرو قطعی شده و قرار نیست که این خودرو با نام هایی چون آریزو GX به بازار ایران بیاید.


چری آریزو۶ خودرویی است که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ در کنار تیگو۸ به بازارهای مختلف معرفی شد. اطلاعات بده دست آمده حاکی از آن است که کمپانی چری هنوز عرضه رسمی این خودرو را آغاز نکرده و احتمالا با آغاز تولید انبوه این خودرو در چین، مدیران خودرو هم آریزو۶ را در ایران به خط تولید خود در منطقه ویژه تجاری ارگ می برد.
این خودرو جدید از نظر ابعاد و اندازه تا حدی بزرگتر از چری آریزو۵ است و می تواند آن را در بحث کلاس بندی رقیب خودروهایی چون کیا سراتو، هیوندای النترا و مزدا۳ دانست. البته که این سدان چینی نمی تواند در بحث های فنی و اعتبار برند مانند کره ای ها و ژاپنی ها نیز ظاهر شود.
آریزو۶ به پیشرانه ای مشابه با آریزو۵، تیگو۷ و تیگو۸ مجهز است و می تواند با ۱٫۵ لیتر حجم موتور توان حدود ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر تولید نماید. این سدان کمپانی چری هم مانند برادر کوچکتر خود به جعبه دنده پیوسته و یا همان CVT مجهز است. اما برخی منابع خبری می گویند که چری آریزو۶ توان خود را از طریق یک جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۹ حالته به چرخ های جلو برساند. این در حالی است که چری آریزو۵ به جعبه دنده CVT با تعویض دنده مصنوعی ۷ سرعته مجهز است. همچنین این احتمال وجود دارد که چری با اصلاح سبک جعبه دنده های خود و همچنین به روز کردن پمپ روغن این قطعه، تا حدی زوزه ی رایج CVTها را در این خودرو کاهش دهد و به عبارت ساده از نسل سوم جعبه دنده های CVT در آریزو۶ استفاده کند.
با توجه به امکانات، مشخصات فنی و ابعاد بدون شک چری آریزو۶ گرانتر از آریزو۵ بوده و در بازه قیمتی خودروهایی چون کیا سراتو آپشنال سایپا و مزدا۳ قرار می گیرد. هنوز مدیران خودرو زمان دقیقی برای عرضه این خودرو جدید اعلام نکرده و تنها می دانیم که در سال جاری چری آریزو۶ به بازار ایران معرفی می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.