ب ام و به دنبال عرضه نسخه هیدروژنی از X7 است

ب ام و X7
نزدیک به یک سال از زمان رونمایی بزرگ ترین شاسی بلند «ب ام و» می گذرد. خودرویی که لوکس ترین عضو خانواده X هم هست. X7 تا امروز، نظر مثبت افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.
ویژگی های اسپرت و توانایی های حرکتی فوق العاده، X7 را تبدیل به خودرویی همه کاره کرده اند. اما این موفقیت، ب ام و را از ادامه توسعه X7 باز نمی دارد. برخی منابع خبری مدعی شده اند که ب ام و در گام بعدی توسعه پرچم دار شاسی بلندهای خود، در تدارک یک پیشرانه هیدروژنی است.
ب ام و X7
بر اساس آن چه وب سایت اسپانیایی “motor.es” ادعا می کند، ب ام و درحال بهره گرفتن از بانک تجربه چندساله تویوتا در ساخت خودروهای هیدروژنی است. ایده ای بکر و جدید که احتمالاً در سال ۲۰۲۳ شاهد ظهور آن بر روی فیس لیفت X7 باشیم. طبق این ایده، X7 به یک موتور الکتریکی مجهز می شود که با هیدروژن هم کار می کند! درواقع پس از قطع برق ناشی از تخلیه شدن باتری ها، این سوخت هیدروژن است که به عنوان منبع انرژی جایگزین، وارد مدار می شود. حدس ما این است که X7 الکتریکی به عنوان یک شاسی بلند EV وارد بازار می شود، اما با بهره گیری از مزایای هیدروژن، برد حرکتی بیشتری را ارائه می دهد.
ب ام و X7
بر کسی پوشیده نیست که تولید انبوه و تجاری سازی پیشرانه هیدروژنی، حتا برای خودروسازی چون ب ام و، آشکارا هزینه بر است. این درست همان دلیل انتخاب X7 برای این پروژه است. این نسخه احتمالاً مدلی بسیار گران قیمت خواهد بود که هیچ گاه قابل مقایسه با مدل های استاندارد نمی تواند باشد. همان وب سایت اسپانیایی گفته است که در X7 هیدروژنی احتمالاً ردیف سومِ صندلی ها حذف خواهد شد و به صورت پنج صندلی عرضه می شود. درحالی که مدت هاست تمرکز خودروسازان بزرگ بر روی خودروهای تمام الکتریکی معطوف شده است، خودروسازان دیگری همچون تویوتا و ب ام و به دنبال توسعه فن آوری های جدیدی همچون پیشرانه هیدروژنی می گردند و تاحد امکان، به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت های آن ها هستند. به نظر می رسد برای روشن شدن وضعیت خودروهای مجهز به این فن آوری چاره ای جز منتظر ماندن تا ماه های آینده نداریم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.