برای نخستین بار، فروش چلنجر از کامارو پیشی گرفت!

برای نخستین بار، فروش چلنجر از کامارو پیشی گرفت!
هر سال با رسیدن سال نو میلادی، موجی از آمارهای فروش خودروسازان در سال گذشته منتشر می شود. هر چند هنوز تمام آمارها رسانه ای نشده اند، اما اکنون تمرکز ما روی میزان فروش ماسل کارهای آمریکایی در سال گذشته است. حجم فروش سه خودروی شورولت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر در سال ۲۰۱۸، یک نکته تعجب برانگیز دارد که به یکی از آن سه باز می گردد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در میان سه شمشیردار آمریکایی، بار دیگر فورد موستانگ است که رهبری جمع را بر عهده دارد. این پونی کار اصیل، همچنان دوست داشتنی ترین خودروی آمریکایی در جهان است. موستانگ با ۷۵٫۸۴۲ دستگاه، در صدر فهرست فروش ماسل کارهای بازار ایالات متحده آمریکا قرار می گیرد. اگرچه در سال گذشته یک فیس لیفت و نسخه بولیت از موستانگ هم به بازار آمد، با این حال تمام خبرهای مرتبط با موستانگ امیدوار کننده نیست و این محصول در سال ۲۰۱۸، ۷٫۴ درصد افت فروش را نسبت به ۲۰۱۷ تجربه کرد. در هر صورت امیدواریم در سال میلادی جدید، فورد دوباره بتواند رشد فروش را برای موستانگ به ثبت برساند.


از سوی دیگر، دوج چلنجر با وجود پلت فرم قدیمی که اکنون عمرش به ۱۰ سال رسیده است، افزایش فروش چشم گیری را تجربه کرد. این ماسل کار اصیل توانست در سال گذشته، ۶۶٫۷۱۶ دستگاه بفروشد. چلنجر خلاف موستانگ، ۳ درصد بیش تر از پارسال فروخته است. اگرچه این عدد به هیچ وجه زیاد نیست، اما در مقایسه با موستانگ برای چلنجر موفقیتی بزرگ محسوب می شود. به خصوص این که چلنجر، تنها ماسل کار این رقابت سه نفره است که برای دو سال پیاپی رشد فروش را تجربه می کند. اعتبار برند دوج و ارائه پکیج های تقویتی جذاب از سوی این کمپانی، همچنان چلنجر قدیمی را خودرویی به روز و جوان پسند نگه می دارند. افزون بر نسخه های استاندارد چلنجر، دوج نمونه ای وحشی از این خودرو را نیز با نام SRT Demon عرضه می کند که باید به خریداران این خودرو بابت این انتخاب، آفرین گفت.
اما وقت آن رسیده است که به سراغ کامارو برویم. چنان چه حدس زده باشید، این جا جایی است که خبرهای ناراحت کننده ای برای طرف داران ماسل کارها به گوش می رسد. اگرچه شاید به عقیده بسیاری از افراد، کامارو بهترین انتخاب از میان این سه کوپه عضلانی باشد، اما آمارهای فروش حکایت از زمین خوردن شورولت و کامارو در سال ۲۰۱۸ دارند، تنها ۵۰٫۹۶۳ دستگاه! این اختلاف آشکاری با چلنجر و موستانگ را نشان می دهد. بدان معنا که کامارو با وجود تعویض نسل در ۲۰۱۸، افت ۲۵ درصدی در فروش را نسبت به ۲۰۱۷ تجربه کرده است! اگرچه ظاهر جدید کامارو در نمای جلو، انتقاد بسیاری داشت. بنابراین به نظر می آید شورولت برای نجات جایگاه آن در سال جدید، به زودی برای تغییر چهره دست به کار شود. با انجام این فیس لیفت مینور (جزیی) روی کامارو، یا بار دیگر مشتریان با نمایشگاه های شورولت آشتی می کنند یا همچون سال ۲۰۰۲، شاهد خداحافظی یکی از معروف ترین خودروهای آمریکایی تاریخ با خط تولید خواهیم بود!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.