با فول ترین نسخه سانگ یانگ تیوولی در ایران آشنا شوید + تصاویر

سانگ یانگ تیوولی
تیوولی که به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری، چهار سال پیش در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۳۹۴ رونمایی شد و توانست تا بازار سانگ یانگ کره جنوبی را برای رامک خودرو در کشور احیا کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فروش بالا و تقاضای زیاد برای این خودرو باعث شده تا همیشه، سانگ یانگ تیوولی به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای وارداتی کشور شناخته شود. با اینکه این خودروی کره ای بازار قابل قبولی را در ایران به دست آورده است، اما برخی آن را خودرویی ساده می دانند که گاهی در رقابت با سایر رقبا جا می ماند. در کنار وجود امکانات قابل توجه در تیوولی، همچنان برخی معتقد هستند که این محصول سانگ یانگ، آنچنان با ویژگی های رقابتی در بازار کشور ظاهر نشده است و تنها بحث قیمت و غیر چینی بودنش به موفقیت آن کمک نموده است.
اما شاید جالب باشد که بدانید، سانگ یانگ تیوولی گاهی در نمونه های متفاوتی از نسخه های رایج در بازار یافت می شود. برای همین در این متن به سراغ تیپ های مختلف تیوولی در ایران و کاملترین نسخه آن رفته ایم.
سانگ یانگ تیوولی
سانگ یانگ تیوولی که اولین نمونه های آن با مدل ۲۰۱۶ در بازار کشور یافت می شود، با دو تیپ رایج عرضه شده است. تیپ اسپرت تیوولی دارای رینگ آلومینیومی و آلیاژی تراش خورده است و رنگ ها سقف متفاوت نسبت به بدنه، از ویژگی های آن به حساب می آید. اما این تیپ فاقد سانروف است و آنچنان هم با تیراژ بالا توسط رامک خودرو عرضه نشده است. سانگ یانگ تیوولی اِلیت نیز در ماه های اول با رینگ های ساده تر و نقره ای برای بازار ایران تولید شده اند و سقف آن ها دارای سانروف و هم رنگ بدنه سفارش گذاری گردیده است. اما بعدها تیوولی الیت نیز با رینگ های آلومینیومی تراش خورده سفارش گذاری شد و تا حدی زیبایی بیشتری را نصیب خود کرد و حالا با نام تیپ آرمور در بازار شناخته می شود.
عرضه نسخه فیس لیفت تیوولی ۲۰۱۸ باعث شد تا تیپ آرمور نیز تفاوت هایی را به این کراس اوور کوچک شهری اضافه کند. در اصل دیگر تیوولی با مدل ۲۰۱۸ فقط با تیپ آرمور عرضه می شد که از نظر امکانات رفاهی هیچ تفاوتی با نمونه های قبلی نداشت و تنها تغییراتی در طراحی ظاهری و کابین آن دیده می شد. در میان سانگ یانگ تیوولی های عرضه شده توسط رامک خودرو می توان تریم های داخلی مشکی، مشکی کِرِم و حتی زرشکی را در آن ها دید. البته که عمده سفارش های برای تیوولی به تریم مشکی یک دست تعلق داشته است.

در کل می توان نتیجه گرفت که سانگ یانگ تیوولی به صورت عمده با ویژگی های زیر در بازار کشور عرضه شده اند:

پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر
۱۲۸ اسب بخار
۱۶۰ نیوتن متر گشتاور
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین
دیفرانسیل جلو
تنظیم حالت رانندگی سه گانه
فرمان کمکی برقی
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
کنترل کشش و پایداری الکتریکی
چراغ روشنایی روز
سنسور نور و باران
سنسور پارک جلو و عقب
دوربین عقب
نمایشگر لمسی
تریم داخلی چرم مصنوعی
کروز کنترل
استارت دکمه ای
سیستم تهویه الکتریکی دستی
کامپیوتر سفر
نمایشگر زاویه چرخ
آینه حساس به نور
آینه تاشو برقی


عرضه محدود نمونه های فول آپشن سانگ یانگ تیوولی

تیوولی در زمان رونمایی با امکاناتی نظیر سیستم تهویه دوگانه، سردکن صندلی راننده، کیسه هوای زانو راننده، صندلی برقی راننده و… به بازار معرفی شد و سپس با مشخصات ذکر شده در فوق در اختیار مشتریان قرار گرفت. همین مسئله در اوایل نارضایتی برخی مشتریان را به همراه داشت و باعث شد تا برخی به نبود برخی امکانات در تیوولی انتقاد کنند. البته که نبود همین دسته از امکانات همیشه در نقد منتقدان دیده می شود و برخی توقع داشتند که این کراس اوور کره ای با سطح امکانات کاملی پا به بازار ایران بگذارد. اما گویا رامک خودرو در روزهای نخست برای اینکه بتواند تیوولی را با قیمت تمام شده کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار مشتریان بگذارد، مجبور شده تا این کراس اوور شهری را با امکانات ساده تری سفارش گذاری نماید.البته که در حال حاضر تعدادی تیوولی ۲۰۱۶ با امکانات ذکر شده و کامل، به صورت انگشت شمار در جاده های کشور تردد دارند.
اما یک سال بعد از رونمایی تیوولی، دوباره رامک خودرو نمونه ای جدید از این محصول سانگ یانگ را به نمایشگاه خودروی مشهد ۹۵ آورد. در آن زمان این شرکت برنامه داشت تا در کنار تیوولی های رایج، نسخه ای کاملتر را از این خودرو به بازار عرضه کند. اما بعدها به خاطر اختلاف قیمت میان نمونه رایج (یعنی الیت و آرمور) با نسخه جدید، واردات تیوولی فول آپشن منتفی شد.
نمونه فول آپشن سانگ یانگ تیوولی در سال ۱۳۹۵ از جانب رامک خودرو، تیپ رِد پکیج نام گذاری شده بود. این نام گذاری به خاطر سبک تریم داخلی تیوولی فول آپشن بود که چرم قرمز و مشکی در کابین خودرو به چشم می خورد. تودوزی سقف تیوولی رد پکیج هم مشکی است و تا حدی در کنار تغییرات دیگر کابین، حس اسپرت تری را به این محصول سانگ یانگ القا می کند.
مهمترین ویژگی سانگ یانگ تیوولی رد پکیچ، بهره مندی از سامانه دو دیفرانسیل است. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین وظیفه دارد تا توان پیشرانه ۱٫۶ لیتری را به چرخ های جلو و عقب برساند و از سویی با فشردن دکمه تقسیم نیرو ثابت، این امکان وجود دارد تا در شرایط لازم و ضروری، دائما چهار چرخ تیوولی محرک باشند. در سانگ یانگ تیوولی دو دیفرانسیل علاوه بر برخی تغییرات در کابین و سیستم انتقال قدرت، امکاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک نیز در خودرو دیده می شود.
در سال ۱۳۹۵، نمایندگی های رامک خودرو تعداد محدودی تیوولی دو دیفرانسیل را با قیمت ۱۲۲ تا ۱۲۸ میلیون تومان به بازار عرضه کردند. این در حالی بود که سانگ یانگ تیوولی تک دیفرانسیل به صورت ثبت نامی قیمتی کمتر از ۱۰۵ میلیون تومان را برای مصرف کنندگان داشت و در بازار آزاد این امکان فراهم بود تا در تابستان ۹۵، متقاضیان تیوولی این خودرو را با بهای ۱۱۱ تا ۱۱۴ میلیون تومان خریداری کنند. برخی اطلاعات حاکی از آن است که سانگ یانگ تیوولی دو دیفرانسیل به صورت بسیار محدود در کشور حضور دارد و حتی تیراژ آن به ۱۰۰ دستگاه هم نمی رسد.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید با کلیک بر روی لینک، ویدیوی تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی را تماشا نمایید.


سانگ یانگ تیوولی تک دیفرانسیل فول آپشن:


سانگ یانگ تیوولی دو دیفرانسیل:

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.