با بی وای دی سانگ جدید آشنا شوید

با بی وای دی سانگ جدید آشنا شوید
کمپانی ” بی وای دی ” چین که به عنوان بزرگ ترین خودروساز برقی در جهان شناخته می شود، همچنان در طیف محصولات خود تولید خودروهای بنزینی و هیبریدی را انجام می دهد. اکنون این کمپانی مشهور چینی به تازگی نسخه جدید بی وای دی سانگ را به بازار جهانی معرفی کرده که به مراتب فراتر از نسخه قبلی ظاهر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بی وای دی سانگ جدید که به عنوان نسل نوین از این کراس اوور معرفی شده، قرار است با مدل ۲۰۱۹ وارد بازار جهانی شود. در حال حاضر بی وای دی اطلاعات زیادی در مورد این خودرو منتشر نکرده است. اما آن طور که مشخص است، پلتفرم قبلی سانگ در نمونه جدید همچنان برقرار است و تنها تقویت و به روز شده است. از نظر اصول پایه شاسی در مبحث پلتفرم، سانگ جدید تنها نسبت به نسخه پیش تقویت شده و جایگاه ستون ها و مقدار فاصله محوری، تغییر چشم گیری نداشته است. اما از نظر ابعاد کلی خودرو، تا حدی سانگ جدید بزرگ تر از بی وای دی سانگ قدیمی است. همچنین وقتی به طراحی این خودرو نگاه می کنید، در بحث نمای کناری، تفاوت خاصی میان سانگ جدید و قدیم وجود ندارد، اما در بحث طراحی نمای جلو و عقب، این خودرو سبک جدید طراحی بی وای دی را دنبال می کند و ظاهرش شبیه تانگ جدید، چین جدید و سانگ مکس جدید شده است.
با بی وای دی سانگ جدید آشنا شوید


بی وای دی سانگ جدید در نسخه های مختلف هیبریدی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ ۱۷۷ اسب بخار مجهز است. این پیشرانه وظیفه تامین نیروی محرکه محور جلو را با اتصال به جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه دارد و موتورهای الکتریکی، قدرت را به چرخ های عقب می رسانند. نسخه جدید بی وای دی سانگ می تواند در بهترین حالت مصرف سوخت ۱.۴ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. البته بی وای دی سانگ هیبرید، قابلیت حرکت به صورت تمام برقی یا تبدیل به خودرویی PHEV را دارد و این مصرف سوخت در به صرفه ترین این حالت ها ثبت شده است. با توجه به ارتقای پیشرانه بنزینی سانگ هیبرید، به احتمال زیاد شتاب این خودرو بهتر شده و می تواند در کم تر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین نسخه های تمام برقی سانگ جدید قابلیت پشتیبانی از فن آوری سانگ ۴۰۰ را دارند و شاید در آینده نزدیک بی وای دی نسخه قوی تری از مدل برقی سانگ به بازار جهانی معرفی کند که بتواند با هر بار شارژ کامل باتری ها فراتر از ۴۵۰ کیلومتر را بپیماید. برخی رسانه های چینی احتمال می دهند نسخه تمام بنزینی سانگ جدید، همچنان با پیشرانه ۲ لیتری توربو و جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه، قابل سفارش باشد.

با توجه به عکس هایی که از بی وای دی سانگ جدید منتشر شده است، به احتمال زیاد طراحی داخلی این خودرو مشابه تانگ و چین جدید است و نمایش گر آن به صورت ۹۰ درجه قابلیت چرخش دارد.
شرکت خودروسازی ” کارمانیا ” به عنوان نماینده رسمی تولید و عرضه محصولات بی وای دی در ایران، در سال ۹۵ از سانگ بنزینی در ایران رونمایی کرد، اما پس از گذشت حدود دو سال، خبری از تولید این خودرو در کشور نیست و شاهد هستیم که این شرکت، بی وای دی S7 را به عنوان کراس اوور لوکس خود برای تولید انتخاب کرده است. اما باید به زودی منتظر باشیم تا موج تحول در بی وای دی به بازار ایران هم برسد و مشتریان از سبک جدید محصولات این کمپانی چینی بهره مند شوند. کارمانیا مدتی است برنامه تولید و عرضه بی وای دی تانگ را به عنوان قوی ترین کراس اوور هیبریدی جهان دنبال می کند. اکنون اگر پروژه تولید تانگ در ایران به مرحله اجرا برسد، باید منتظر باشیم خودروهایی همچون سانگ جدید نیز با قیمتی کم تر از تانگ، وارد خط تولید این شرکت شوند.
کمپانی بی وای دی در بحث خودروهای الکتریکی عرضه محصولاتش را به اروپا، آسیا و آمریکا آغاز کرده است. جالب است بدانید این خودروساز چینی یک خط تولید محصولات کار و تجاری برقی را در آمریکا راه انداخته و چند وقتی است که تست محصولات سواری خود را بر اساس شرایط آمریکا انجام می دهد. تانگ، چین، سانگ مکس و سانگ جدید به احتمال زیاد جزو خودروهایی هستند که در نسخه های هیبریدی و برقی به زودی وارد بازار آمریکا می شوند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.