با ایمن ترین خودروی سدان چینی آشنا شوید

با ایمن ترین خودروی سدان چینی آشنا شوید
به تازگی موسسه ی ایمنی C Ncap به عنوان سازمان نیمه خصوصی بررسی امنیت خودروهای بازار چین، فهرستی از امن ترین خودروهای این کشور را اعلام کرده است. باید دقت داشته باشید که حضور در تست های C Ncap، اجباری نیست و اگر خودروسازی بخواهد از نتایج تست های ایمنی برای کسب اعتبار استفاده کند، می تواند با پرداخت هزینه وارد تست های مختلف این موسسه شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

C Ncap در سال ۲۰۱۸ دو تست تصادف دیگر را به مجموعه تست های خود اضافه کرد. یکی از این تست ها بررسی ایمنی کامل عابر پیاده و همچنین صحت عملکرد امکانات ایمنی جدید نیز به عنوان دومین تست جدید این موسسه معرفی شد. یکی دیگر از نکات جالب که باید در مورد C Ncap بدانید، امکان حضور خودروهای غیر چینی در تست های این موسسه است. به عنوان مثال محصولات نیسان، ب ام و و… که در بازار چین هم عرضه می شوند، برای کسب اطمینان حداکثری مشتریان چینی خود، برخی محصولاتشان را به مراکز تست این موسسه می فرستند.
با ایمن ترین خودروی سدان چینی آشنا شوید


حال بر اساس تست های انجام شده برای خودروهای مدل ۲۰۱۸ توسط موسسه C Ncap، ایمنترین خودروی سدان بازار چین هونگژی H5 است. این خودرو در رده ی محصولات لوکس و تشریفاتی قرار می گیرد و در سال جاری میلادی به بازار چین معرفی شده است. کمپانی هونگژی هم به عنوان سازنده ی خودروهای لوکس و تشریفاتی در بازار چین شناخته می شود و ۶۰ سال قدمت دارد. اما در اصل می توان گفت که سابقه خودروسازی هونگژی با نشان تجاری مستقلش کمتر از ۵۰ است.
در حال حاضر این کمپانی لوکس چینی زیر مجموعه گروه فاو (FAW) شناخته می شود و ۷ محصول را در سبد عرضه ی خود دارد. هونگژی H5، تا حدی الگوی طراحی جدید فاو را دارد و از طرفی پای مهندسی آن به مزدا۶ باز می گردد. اما اگر به مشخصات H5 دقت کنید تنها برخی اصول پلتفرم مزدا۶ در این سدان لوکس رعایت شده و در بحث فاصله محوری و طول کلی خودرو، هونگژی H5 بزرگتر از مزدا۶ است.
با ایمن ترین خودروی سدان چینی آشنا شوید

کمپانی فاو و هونگژی، این خودروی جدید را با پیشرانه ی ۱٫۸ لیتری توربو ۱۸۳ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متر عرضه می کند. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده ی ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی خودرو می رسد.
در این خودروی لوکس از نگاه هونگژی، امکاناتی نظیر ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، نور بالای اتوماتیک، رادار خطی و نقطه کور، سامانه ی پیشگیری از تصادف، ترمز خودکار، تهویه دوگانه اتوماتیک، استارت دکمه ای، استارت استاپ اتوماتیک، نمایشگر لمسی، کروزکنترل، سقف پانارومیک، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های جلو برقی، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم، اتوهلد، سامانه ی کمکی پارک و خروج از پارک ( پارک اتوماتیک )، کاسه چراغ های تطبیقی و… مجهز است.
جالب است بدانید که ارزانترین مدل و کم آپشن ترین نسخه ی هونگژی H5، قیمتی حدود ۱۹۰ هزار یوان دارد و نمونه های فولتر آن به قیمتی فراتر از ۲۱۰ هزار یوان می رسند.
در بررسی های انجام شده توسط C Ncap، هونگژی H5 مدل ۲۰۱۸ می تواند با پنج ستاره ی ایمنی و امتیاز ۸۷٫۵ در جایگاه اول ایمن ترین خودروهای جاده های چین شناخته شود. در سال جاری میلادی خودروهای سدان مختلفی توسط این موسسه بررسی شده اند و حال C Ncap جدیدترین سدان لوکس هونگژی را به عنوان ایمن ترین خودرو معرفی کرده است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.