اوپل کورسا الکتریکی نسل ششم معرفی شد

اوپل کورسا الکتریکی نسل ششم معرفی شد
ششمین نسل از “اوپل کورسا” با پیشرانه الکتریکی جدید و شعاع مسافتی ۳۳۰ کیلومتر در هر بار شارژ، معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدل‌ های جدید اوپل کورسا با پیشرانه های بنزینی و دیزلی تا پایان سال ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد. پیشرانه الکتریکی با استفاده از پکیج باتری های ۵۰ کیلووات ساعتی، ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
اوپل کورسا الکتریکی نسل ششم معرفی شد
سه حالت مختلف رانندگی شامل نرمال و اکو برای کاهش مصرف سوخت و حالت اسپرت برای افزایش عکس العمل پدال گاز، در نظر گرفته شده است. بر پایه پیش بینی های اوپل، مدل الکتریکی کورسا در مدت زمان ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و در مدت زمان ۸.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
اوپل کورسا الکتریکی نسل ششم معرفی شد
در حالت شارژ سریع، کورسا الکتریکی ۸۰ درصد شارژ کامل خود را تنها در مدت زمان ۳۰ دقیقه بازیابی می‌ کند و مالک می تواند فرآیند شارژ خودرو را در اپلیکیشن “myOpel” روی تلفن همراه خود کنترل کند. اوپل پیش تر اعلام کرده بود مدل کورسای جدید از پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربو در دو حالت ۷۵ و ۱۲۸ اسب بخاری بهره خواهد برد. پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی این خودرو هم قادر به تولید ۹۹ اسب بخار است. ششمین نسل از اوپل کورسا از نظر ظاهری با مدل قبلی شباهت دارد، اما از خطوط برجسته تر و بدنه سبک تر بهره می برد.
اوپل کورسا الکتریکی نسل ششم معرفی شد
مدل جدید اوپل کورسا از چراغ های LED فعال بهره می برد. طول مدل جدید همانند گذشته در عدد ۴.۰۶ متر باقی مانده؛ اما به گفته اوپل، سقف خودرو به میزان ۴۸ میلی متر کوتاه تر شده است. این مسئله به معنی کوچک تر شدن فضای سر راننده نیست، بلکه اکنون محل قرارگیری سر راننده نسبت به سقف هم ۲۸ میلی متر کوتاه تر شده است.


در قسمت کابین، اوپل کورسای جدید در حالت استاندارد با نمایش گر ۷ اینچی سیستم سرگرمی عرضه می شود، اما انتخاب نمایش گر ۱۰ اینچی به صورت سفارشی هم وجود دارد. سرویس Opel Connect telematics هم ویژگی هایی از جمله کنترل ترافیک لحظه ای را اضافه می کند. از سیستم های ایمنی و کمک راننده موجود در خودرو می توان به کروز کنترل فعال، شناسایی نقطه کور، شناسایی تابلوهای احتیاط و راهنمای پارک، اشاره کرد.

ثبت سفارش برای اوپل کورسا الکتریکی از هفته های آتی آغاز می شود و نخستین نمونه های این خودرو تا پایان سال ۲۰۱۹ تحویل داده می شوند.
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.